Profitabelt jordskjelv i Trondheim

Mye tyder på at Arbeiderpartiets Rita Ottervik fortsetter som ordfører i Trondheim etter høstens kommunevalg. Bare et politisk jordskjelv kan endre det. Til gjengjeld vil et slikt jordskjelv bli svært inntektsbringende, skal man tro bookmakeren Nordicbet.

Arbeiderpartiet har styrt Trondheim i 12 år, og det ser ikke ut til å endre seg ved høstens valg. Tradisjonen tro har Ap høy oppslutning på meningsmålingene, og nå sliter høyresiden med å samle seg. Særlig er det en utfordring at KrF har valgt å samarbeide med Ap.

- Arbeiderpartiet seiler i medvind på meningsmålingene, så vi kan nesten regne valget som avgjort. Høyres ordførerkandidat blir sett på som sjanseløs mot Ottervik, sier Daniel Vassbund, markedssjef i NordicBet Norge.

På venstresiden har MDG vokst frem og de siste målingene har vist opp mot 9-tallet. I tillegg er AP nasjonalt sterkere nå enn for fire år siden, og Trondheim har for vane å aldri kaste populære ordførere.

Dersom Arbeiderpartiets Ottervik blir ordfører i Trondheim, får oddsspillerne 1.05 ganger innsatsen tilbake i odds. Det innebærer at man sitter igjen med bare 105 kroner i gevinst om man satser en hundrelapp. Oddsen for Høyres Yngve Brox og MDGs Hilde er derimot henholdsvis 8.00 og 100. Spillere som satser en hundrelapp vil vinne henholdsvis 800 kroner og 10 000 kroner.

Odds for flere kommuner finner du her: https://www.nordicbet.com/no/odds

Ordfører i Trondheim etter kommunevalget 2015

AP: Rita Ottervik 1.05