PRODUKTADVARSEL

Kontrollér korken på Jotuns 5-liters produkter

Jotun har oppdaget at korkene på flere av selskapets 5-liters produkter på plastkanne ikke er skrudd tilstrekkelig til. Dette kan medfører at barnesikringen ikke virker og at korkene er for lette å åpne. Produktene er helsefarlige. Denne advarselen gjelder fem av Jotuns 5-liters produkter, produsert og solgt før 8.juni 2016:

5L Trebitt Terrassebeisfjerner
5L Demidekk Terrassefix
5L Jotun Kraftvask
5L Jotun Husvask
5L Jotun White Spirit

Har du et slikt produkt hjemme? Gjør følgende:

• Kontrollér at korken er skrudd godt til, slik at barnesikringen fungerer. Normal håndkraft er tilstrekkelig.
  • Oppbevar kannen forsvarlig og utilgjengelig for barn.

Er du usikker kan du ta med deg produktet til butikken for kontroll eller kostnadsfritt bytte et uåpnet produkt i et nytt. Produktene som i dag er på lager, hos grossist eller i butikk blir kontrollert før salg.

Har du spørsmål?

Jotuns forbrukerinformasjon: Telefon: 33 45 75 30/ epost: chat.no@jotun.no