KEF

Prisvinnende høyttaler i ny finish: KEF MUO lanseres i «Brilliant Rose»

5.5.2016 15:55 | KEF

Den prisvinnende høyttaleren i Ross Lovegroves vakre aluminiumdesign i nytt fargealternativ i et begrenset opplag: «Brilliant Rose».

Kent, England – KEF har lansert sin prisvinnende trådløse Bluetooth høyttaler i en ny farge. Fargen som kun kommer i et begrenset opplag er en vågal og vakker farge for 2016.

KEF Muo i «Brilliant Rose» kommer i et presisjonsbygget skall i anodisert aluminium, som gjør at høyttaleren ser like vakker ut som den spiller. Høyttaleren er tilgjengelig så lenge lageret rekker.

Muo er designet av den verdenskjente industridesigneren Ross Lovegrove. Muos design kjennetegnes av vakre kurver i aluminium som kommer i en serie av livlige farger. Muos skulpturelle form og banebrytende teknologi er i direkte slektskap til Lovegroves tidligere samarbeidet med KEF på Muon høyttaleren. Muon er et designikon som har fått sin plass som en av verdens mest legendariske high-end høyttaler med en pris på £ 140 000 per par. Ingen andre bærbare høyttalere har en lignende designarv å vise til enn Muo.

Sammen med lanseringen av Muo «Brilliant Rose», slipper KEF også et elegant og robust lærdeksel for Muo. Det er laget av førsteklasses fullnarvet skinn, og beskytter Muo mot bulker og riper, samtidig som den legger til en ekstra dimensjon til Muos gjennomførte estetikk. Dekselet svøper sømløst rundt MUOs unike form og har en tettsittende passform som magnetisk kleber seg til Muo. Muo i «Brilliant Rose» kommer med det nye lærdekselet som en standard uten ekstra kostnader.

Muo strømmer musikk trådløs fra smarttelefoner og PCer gjennom Bluethooth aptX. Dette gir høydefinert lyd i CD-kvalitet. Bruker av Anderoid telefoner eller nettbrett kan bruke NFC «tap-to-pair» funksjonen, som innebærer at de kun trenger å holde telefonen inntil høyttaleren for å pare dem for øyeblikkelig streaming.

KEF Muo har allerede mottatt mange prestisjetunge industripriser og strålende anmeldelser, blant annet; beste portable høyttaler 2015 £200+ fra What Hi-Fi?, Vinner av Stuff sin beste Bluethooth høyttaler. I Norge har Høyttaleren fått full score og er anbefalt produkt i både Lyd og Bilde og Dinside sine tester.

Produksbeskrivelse KEF Muo:

• Nå tilgjengelig i fargene Brilliant Rose, Horizon Gold, Strom Grey, Light Silver, Teptune Blue, Sunset Orange
  • Strømmer trådløst stereolyd i CD-kvalitet via Bluetooth aptX
  • Har tre moduser; Mono modus, stereo modus (hvor to MUO kobles sammen), eller party-modus for å koble sammen opp til syv MUOer
  • Kobler seg til alle typer mobiler eller datamaskiner
  • NFC ‘Tap-to-Pair’ funksjon for de fleste Android-produkter
  • Oppladbart batteri med opptil 12 timers spilletid.
  • Muon-inspirert design laget av Ross Lovegrove sammen med KEFs ingeniører
  • Miniatyr Uni-Q punktkilde driver med klasseledende klar og definert lyd
  • Høyytelse DAC (digital til analog konverter)
  • Buet form med gummi-ben for optimal vinkel for desktop-plassering
  • Kommer i fargene Horizon Gold, Strom Grey, Light Silver, Teptune Blue, Sunset Orange
  • For flere detaljer, se www.kef.com

Muo er tilgjengelig hos: YME Store, Oslo HiFi Center og Soundgarden. Flere utsalgssteder kommer. Veiledende utsalgspris for KEF Muo er på 3495,- kroner.

Produktbeskrivelse beskyttende læretui til MUO:

• Skreddersydd og optimalt tilpasset din trådløse MUO
  • Laget av premium lær
  • Magnetiske låsen gjør det enkelt å åpne og lukke etuiet
  • Dimmensjon: (LxB) 270 x 218 mm
  • Vekt: 0,1 kg
  • Farge: Grå

Er du interessert i pressemateriell og testprodukter fra KEF, kontakt:
Lars Vidar Gullestad, Burson-Marsteller, lars.gullestad@bm.com. +47 979 99 193

For mer informasjon om KEF, kontakt:
Mads Nordbyhaug - NEBY HI-FI CONECP AS, + 47 920 39 539, mads@neby.no

Om KEF

Selskapet ble etablert i 1961 av Raymond Cooke OBE (1925 – 1995) og hadde i begynnelsen hovedkontor i en brakke på området til Kent Engineering & Foundry (Hvorav navnet KEF kommer fra) – som var et metallbearbeidingsselskap langs Medway elver nær Maidstone i Kent. KEFs mål har alltid vært en pågående søken etter bedre måter å reprodusere lyd på. Siden selskapets etablering har KEF oppretthold et særpreg for uvanlig og kontroversiell høyttalerproduksjon, design og materialvalg. KEF har alltid drevet innovasjon innen lyd med eksempler som de ikoniske modellene ‘EGG’, Muon og Blade. KEF er medlem av Gold Peak Group og selger sine produkter i mer enn 60 land. KEF feiret sitt 50-årsjubileum i 2011, og fortsetter sin satsing på å bygge en sterk arv og ettermæle.