Universum

Prisdryss og NM i employer branding gikk av stabelen i går

Mange spennende virksomheter fikk priser under utdelingen av Gulljegeren i går, en konkurranse som hedrer de beste kommunikasjonsarbeidene innen rekruttering og employer branding.

Noen av Norges mest attraktive arbeidsgivere kjempet om gull, sølv og bronse i seks ulike kategorier under prisutdeling onsdag. Et initiativ fra Universum og Whydentify.

”Det er første året vi gjennomfører Gulljegeren”, sier Hans Petter Stub i Whydentify, ” og antall innsendte bidrag tyder på at bransjen har satt pris på å kunne måle krefter med hverandre”.

Juryen vurderte arbeidene basert på strategi, kreativitet og resultater og besto av:

• Daglig leder Even Bolstad i HR Norge
  • Konserndirektør Hege Schøyen Dillner i Veidekke
  • Salgsdirektør Steinar Tyssedal i FINN.no
  • Head of Group Brand Management i DNV GL Per Buks Christiansen
  • Senior markedsfører Stine Barclay Gaasland i Forsvaret
  • Daglig leder Carlo Duraturo i Universum Norge
  • Partner Hans Petter Stub i Whydentify

«For oss er det viktig å løfte frem og synliggjøre alle de flotte prosjektene som gjennomføres hvert år, rett og slett for å gi en klapp på skulderen», sier Carlo Duraturo i Universum.

DNV GL og FINN.no med flest nominasjoner

Etter juryen hadde gått gjennom alle innsendte bidrag var det klart at DNV GL hadde gjort det godt med hele fem nominasjoner. FINN.no fulgte opp med fire, Veidekke med tre og AF Gruppen og Norconsult med to hver. Øvrige nominerte var Forsvaret, Hydro, Kongsberg Gruppen, Norges Bank, RSM, Skanska, Statoil og Sopra Steria.

”Toppnivået i konkurransen har vært svært høyt”, fortsetter Duraturo i Universum ”. Det er spennende å se bredden i ulike tiltak og virkemidler for å få tak i talentene der ute”.

Skanska, FINN.no, DNV GL, Norconsult, Veidekke og Forsvaret til topps

Forsvaret stakk av med gullet i kategorien Årets helhetlige employer branding, som hedrer godt arbeid gjennom hele året 2016.

”Forsvaret har gjort strukturelle grep innenfor rekruttering som er imponerende for en statlig aktør. I tillegg har de lagt om kommunikasjonen og brukt kreative virkemidler juryen falt for. Resultatene, interne så vel som eksterne, er imponerende”, sier Stub.

Det var dog Norconsult som fikk den høyeste poengscoren på tvers av alle kategorier for sitt event ”De 100 utvalgte”.

Bilder fra arrangementet: goo.gl/uspG6h

Komplett liste over vinnere:

Gull

Sølv

Bronse

Årets annonse

Skanska

Åpen klasse

Sopra Steria

Årets kampanje i sosiale medier

Årets event

Norconsult

Årets film

Statoil

AF Gruppen

Årets helhetlige employer branding

Forsvaret

Kontaktpersoner:

Carlo Duraturo, Universum, 93033329, cd@universum.se

Hans Petter Stub, 90154093, hans.petter.stub@whydentify.no

Om Universum

Universum
Hegdehaugsveien 21B

Building Brands to Capture Talent

Universum er den globale lederen innen employer branding.

Følg saker fra Universum

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Universum på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Universum

Norges mest attraktive arbeidsgivere1.11.2016 10:13Pressemelding

Oslo: Landets mest attraktive arbeidsgivere stemt frem av mer enn 11.000 yrkesaktive. Årets rangeringer over de mest attraktive arbeidsgiverne for yrkesaktive viser at DNB har kapret førsteplassen fra Google som faller ned på en tredjeplass blant økonomene. IT-listen holder seg stabil med Google på førsteplass etterfulgt av Microsoft og FINN.no, hvorpå FINN.no haler seg innpå Microsoft. – Prisen viser at vi klarer å kommunisere med teknologene, og at vi er en fremtidsbedrift med medarbeiderne og teknologien i fokus, sier en stolt og glad employer branding ansvarlig Siw Pettersen, som mottok prisen på vegne av FINN.no.