Presseseminar NHOs Økonomiske overblikk

Øystein Dørum presenterer NHOs kvartalsrapport med prognoser for den økonomiske utviklingen. Tirsdag 29. september klokken 10.00 i Næringslivets Hus Middelthunsgate 27.

Aktiviteten i norsk økonomi bunnet ut i april. Siden da har pilene pekt oppover, raskere til å begynne med, noe tregere etter hvert. De siste ukene har smittetallene tatt seg opp, både ute og hjemme. Derfor butter det nå litt imot på flere fronter. Den økende erkjennelsen av at viruset vil prege også store deler av neste år, vil kunne påvirke bedriftenes lyst til å ekspandere, og investere. Men bildet er blandet, deler av næringslivet klarer seg greit. Og utviklingen er samlet sett bedre enn vi trodde ved forrige anslagsrevisjon i mai.

På seminaret vil sjeføkonom Øystein Dørum gjennomgå situasjonen og utsiktene for norsk og internasjonal økonomi. I tillegg vil vi presentere resultatene fra Næringslivets økonomibarometer for tredje kvartal, der bedriftene blant annet svarer om markedsutsikter, ansettelses- og investeringsplaner. Svarene kan kort oppsummeres i bedre, men ikke bra.

Lett servering.

Av hensyn til smittevernet ber vi om påmelding til andreas.hoglund@nho.no (943 73 126).

Vel møtt.

Øystein Dørum