Pressemøte Øya - Unikt nytt reality-eksperiment på TV 2!

Onsdag 14. desember avholder TV 2 og Rubicon TV et pressemøte med deltagerne i reality-eksperimentet Øya. Det blir visning av første episode, og mulighet til å møte alle deltagerne i programmet. Visningen og pressemøtet finner sted på Filmens hus i Oslo (Dronningens gate 16) fra kl. 12.00 til kl. 15.00.

​I Øya settes 12 norske kvinner i land på en øde øy i Stillehavet, uten å vite hvor lenge de skal være der. De er helt avskåret fra sivilisasjonen, og de er helt alene.

I Øya settes 12 norske kvinner i land på en øde øy i Stillehavet, uten å vite hvor lenge de skal være der. De er helt avskåret fra sivilisasjonen, og de er helt alene. Det er ikke filmcrew med dem på øya, de filmer alt selv. Dette er ikke Robinsonekspeidsjonen. Det er ikke Farmen. På Øya er det ingen regler, ingen konkurranser, ingen utstemming, kun et intenst samarbeid for å overleve.

Den moderne komforten vi alle omgir oss med til daglig har fjernet oss fra det urinstinktet som bor i oss alle. Hva hadde du gjort hvis du plutselig befant deg på en øde øy, kun i de klærne du står og går i, uten mat og med nok vann til å klare deg i to døgn? Spørsmålet seerne må stille seg er: Hadde jeg overlevd under disse ekstreme forholdene?

I første episode må kvinnene slåss seg gjennom tett, tropisk jungelvegetasjon på leting etter vann, og vi følger dem i kampen om å gjøre opp ild for at vannet skal bli mulig å drikke – noe som er livsviktig i den ekstreme situasjonen de er i.

Her kan du se programmets innledende prolog.

Her ligger et utvalg pressebilder.

Påmelding til sendes til presseansvarlig for Øya i TV 2 Alex Iversen:

E-post: Alex.Iversen@tv2.no