DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS

Pressemelding: Tor Olav Mørseth tilsettes som administrerende direktør i DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret AS.

DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret er et nasjonalt, næringslivsdrevet initiativ for å digitalisere Norge. Bak initiativet står mange av Norges største virksomheter sammen med myndighetene og en rekke av Norges ledende universiteter og forskningsinstitusjoner.

Toppindustrisenteret AS har nå tilsatt Tor Olav Mørseth (36) som sin første administrerende direktør. Mørseth er utdannet ved Norges Handelshøyskole og Copenhagen Business School, og har frem til nå vært sjefredaktør i Adresseavisen.

- Norsk næringsliv må utnytte digitaliseringen til å skape en ny generasjon vinnere. Jeg ser frem til å gjøre DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret til en viktig premissgiver for og bidragsyter til dette, sier Tor Olav Mørseth.

- Mørseth har lang erfaring med å lede tradisjonelle virksomheter langs digitaliseringens frontlinje. Vi er svært fornøyd med at han nå tar oppgaven med å skape det kompetanse-navet og den arenaen for digital vekst som DIGITALNORWAY skal være, sier styreleder Walter Qvam.

- Digitalisering er et maratonløp med mange etapper. Lederjobben i DIGITALNORWAY vil handle om å motivere norsk næringsliv til å finne morgendagens løsninger, og bistå dem gjennom kritiske faser. Skal vi lykkes, må vi stå sammen på tvers av selskaper og på tvers av bransjer, sier Mørseth.

Mørseth vil tiltre stillingen 1. august

Om Tor Olav Mørseth

Tor Olav Mørseth (født i 1980) har økonomiutdannelse fra Norges Handelshøyskole i Bergen og en MBA fra Copenhagen Business School. Han har også studert kinesisk språk og kultur ved Universitetet i Oslo.

Mørseth begynte karrieren som økonomijournalist i Bergens Tidende, der han siden ble nyhetsredaktør, utviklingsredaktør og produktdirektør med særlig ansvar for satsingen på digitale medier. I 2015 tiltrådte han stillingen som sjefredaktør i Adresseavisen.

Kontaktpersoner

Tor Olav Mørseth, administrerende direktør DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret AS. Telefon: 92442262

Walter Qvam, styreleder DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret AS. Telefon: 90525226

Om DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS

DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS

Om DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret

DIGITALNORWAY – Toppindustrisenteret AS er et næringslivsdrevet initiativ for å digitalisere norsk næringsliv. Initiativet sikter mot å bli et "virtuelt Silicon Valley" som bygger, knytter sammen og sprer digital kompetanse og driver digitaliserings-prosjekter på tvers av selskaper og bransjer over hele landet.

Toppindustrisenteret AS er kraftsenteret og navet i flere ekspertnettverk og er lokalisert i Forskningsparken på Blindern i Oslo. Selskapet er et ideelt, (non-profit) aksjeselskap med 15 ledende norske selskaper som eiere, og med store offentlige brukere som strategiske medlemmer.

Følg saker fra DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra DIGITALNORWAY - Toppindustrisenteret AS