Pressemelding fra Henrik Kristoffersen etter dommen fra Oslo tingrett

Henrik Kristoffersen har følgende kommentarer til dagens domsavsigelse i Oslo tingrett:

-Jeg er naturlig nok veldig skuffet over dommen, men har respekt for at retten har kommet til en annen konklusjon enn den vi mener er riktig. Jeg visste at jeg tok fatt på en bratt motbakke i forsøket på å få Oslo tingrett til å endre oppfatning fra forføyningssaken. Nå skal vi sette oss ned og lese dommen grundig, og sammen med advokaten og støttespillere vurdere om den skal ankes inn for lagmannsretten. Jeg kommer helt klart til å vurdere alle muligheter og innfallsvinkler i tiden fremover, sier Kristoffersen.

-Denne kampen har ikke vært forgjeves. Saken har satt fokus på oss enkeltutøveres manglende rettigheter, og skiforbundets totale eiendomsrett over utøvernes markedsrettigheter. Jeg setter stor pris på den massive støtten jeg har fått, fra mange utøvere i en rekke idretter, og fra idrettsledere i klubber og lag, som har sagt at jeg har kjempet en batalje på vegne av mange. sier Henrik Kristoffersen.

Advokat Odd Stemsrud hos Advokatfirmaet Grette, som fører saken på vegne av Henrik Kristoffersen, uttaler følgende etter å ha skumlest dommen:

-Hvis denne dommen blir stående, er det en svart dag for alle som håpet på økt støtte til breddeidrett og frihet for enkeltutøvere underlagt Norges skiforbund. I dommen har Oslo tingrett ganske oppsiktvekkende valgt å fravike internasjonal konkurranserett. Noe mer kan jeg ikke si før jeg har lest dommen grundig, sier Stemsrud.

Henrik Kristoffersen befinner seg i Salzburg og vil inntil ankefristen er utløpt ikke gi ytterligere kommentarer. Det samme gjelder far og trener Lars Kristoffersen. For flere kommentarer henvises til advokat Odd Stemsrud, telefon 48 01 21 94, etter klokken 13.00.