Norges Bryteforbund

Pressekonferanse Stig-André Berge

Stig Andre Berge

Norges Bryteforbund inviterer til pressekonferanse med Stig-André Berge mandag 8. juni kl 10.00 på Slynga, Rælingen. Adresse: Stallbakken 7, 2005 Rælingen

Tema: Karrierefremtid

På grunn av smittevernhensyn bes redaksjoner som vil dekke pressekonferansen om å melde inn navn på journalister/fotografer til Norges Bryteforbund i løpet av dagen til pressekontakt Svein Graff.

Stig Andre Berge
Stig Andre Berge 2

Om Norges Bryteforbund

Norges Bryteforbund
Sognsveien 75 L (inngang fotballforbundet)

416 66 651http://www.bryting.no/

Norges bryteforbund dekker de olympiske grenene gresk romersk og fristil bryting samt sumo, sandbryting, og håndbak. Det er totalt ca. 7.000 medlemmer fordelt på 63 klubber over hele landet. De fleste klubbene organiserer alle trening innen alle grener, mens andre kun organiserer treninger i en eller to. Det gjennomføres årlig ca. 50 brytestevner i Norge.

Bryting er en relativ liten idrett i Norge men er en stor idrett internasjonalt. Norsk Bryting har stolte tradisjoner, og har en sterk toppidrettskultur og leverer internasjonale medaljer jevnlig.  Bryting er en av de sommeridretter som har klart å kvalifisere deltakere til samtlige sommer OL i moderne tider. Vi har nå en ny generasjon med store talenter som hevder seg på internasjonalt nivå.