FolketrygdfondetFolketrygdfondet

Pressekonferanse: Årsresultat Statens pensjonsfond Norge

Pressekonferanse hos Folketrygdfondet tirsdag 3. mars kl 10.30 i våre lokaler i Haakon VIIs gate 2, 0161 Oslo.

Adm. direktør Olaug Svarva vil presentere årsresultat for forvaltningen av Statens pensjonsfond Norge og Folketrygdfondets eierskapsutøvelse i 2014.

MERK: kl 10.00 vil vi legge frem dokumentene i resepsjonen med sperrefrist til kl 10.30, for dem som måtte ønske å gjøre seg kjent med innholdet før pressemøtet. Dokumentene legges også ut på www.ftf.no kl 10.30.

Marika Burvald, kommunikasjonssjef. Tlf 93675345. marika.burvald@ftf.no

Om Folketrygdfondet

Folketrygdfondet
Haakon VIIs gate 2

23 11 72 00http://www.folketrygdfondet.no
Statens pensjonsfond Norge utgjør sammen med Statens pensjonsfond utland ("Oljefondet"), Statens pensjonsfond. Det er Folketrygdfondet som forvalter Statens pensjonsfond Norge, og kapitalen investeres i aksjer og obligasjoner i Norge, Danmark, Finland og Sverige. Folketrygdfondet er et særlovsselskap som forvalter Statens pensjonsfond Norge og tar andre forvalteroppdrag gitt av Finansdepartementet. Kapitalen står som innskudd i Folketrygdfondet og investeres i Folketrygdfondets navn. Folketrygdfondets investeringer fordeles med 60 prosent i aksjer og 40 prosent i obligasjoner. 85 prosent av kapitalen investeres i Norge, 15 prosent i resten av Norden.

Følg pressemeldinger fra Folketrygdfondet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Folketrygdfondet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Folketrygdfondet