Presseinvitasjon: Velkommen til Innovasjonstalen i Rogaland

Norge er blitt et «gründerland», og Rogaland har vært et ledende gründerfylke de siste årene. Men hvordan kan vi legge bedre til rette for at flere av disse bedrifter vokser seg store? Vi tar debatten under årets Innovasjonstale «Kultur for Vekst» i Rogaland.

Innovasjonstalen 2019 handler om hvordan bedrifter skal vokse seg store, for å sikre arbeidsplasser og inntekter. I Rogaland er fokuset hvordan vi kan sikre flere fremtidige vekstbedrifter, selv med en mindre aktivitet i oljeindustrien.

Penger og kompetanse er kritisk for vekst, men vekst handler også om å ville vokse. Ikke bare for bedriftene, men for hele regionen. Hva skal til for å ta et selskap fra 50 til 500 ansatte? Har vi en kultur for vekst og hvordan skaper vi de riktige strukturene for vekst i vår region? Dette er noen av spørsmålene vi ønsker å diskutere under årets innovasjonstalearrangement i Stavanger.

Torsdag 6. juni holder Innovasjon Norges direktør for Rogaland, Kari Holmefjord Vervik, årets Innovasjonstale «Kultur for vekst» på Clarion Hotel Energy i Stavanger.

Tid: Torsdag 6. juni klokken 09.30 – 12.00

Sted: Clarion Hotel Energy, Ishockeyveien 2, 4021 Stavanger

Program: Arrangementet begynner klokken 09.30. Registering fra klokken 09.00

• Kultur for vekst i Silicon Valley og i Rogaland, Lasse Andresen, Forgerock