Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.

Ved inngåelse av avtalen blir Be Cool en av Norges Kampsportforbunds hovedsamarbeidspartnere og utstyrleverandør. Be Cool vil også med Hayashi være sponsor for karatelandslaget, som nå jobber målrettet frem mot OL i Tokyo neste år.

Fokus på både topp- og breddeidrett

-  Norges Kampsportforbund er stolte over å inngå samarbeid med en så fremoverlent aktør som Be Cool. Vi inngår avtalen for at våre medlemmer skal få større valgmulighet og bedre betingelser når det gjelder utstyr, samt at vårt karatelandslag skal få tilgang til det kvalitetsutstyret som er nødvendig for å hevde seg i verdenstoppen, sier Trond Søvik, generalsekretær i Norges Kampsportforbund.

Be Cool AS ser også frem mot samarbeidet og muligheten til å bidra med kvalitetsutstyr til både topp- og breddeidrett.

- Be Cool har som hovedmål å sørge for topp kvalitet i alle våre ledd, og tar sikte på å bli assosiert med den beste kvaliteten, kundeservicen og utstyret på markedet. Det å samarbeide med Norges Kampsportforbund, og ikke minst levere utstyr til karatelandslaget, er for oss en del av det å bli assosiert med kvalitet, forteller Kristin R. Bjørndal, daglig leder i Be Cool.

Utstyr mot utenforskap

Norges Kampsportforbund tar utenforskap på alvor, og er opptatt av at kvalitetsutstyr skal være tilgjengelig for alle som ønsker å trene kampsport.

- Inngåelsen av avtalen med Be Cool er et ledd i arbeidet med å tilby kostnadseffektiv kvalitet og valgmuligheter til alle. Vi er også nå i ferd med å levere ut det siste utstyret til klubbene som Norges Kampsportforbund har fått gjennom Sparebankstiftelsen, hvor vi fikk bevilget 3 millioner kroner til bruk på utstyr mot utenforskap. Forbundet fikk inn 127 søknader på totalt 7.6 millioner kroner fra våre medlemsklubber, forklarer Søvik.

Også Be Cool er opptatt av at godt utstyr skal være tilgjengelig for flest mulig. Med et forhandlernettverk, samt nettbutikken CombatStore.no, vil hele Norge få tak i godkjent utstyr, enten det er til karate, taekwondo, judo eller andre kampsportgrener.

– Vi jobber kun med godt etablerte merkevarer som har fokus på utvikling, kvalitet og logistikk, og vi skal alltid ha mot til å utfordre bransjen og til å tenke innovativt, sier Bjørndal.

Pressen ønskes velkommen

Avtalen mellom BeCool og Norges Kampsportforbund signeres i Norges Kampsportforbunds lokaler på Ullevål Stadion tirsdag 02.07 kl. 11:30. Pressen ønskes med dette velkommen til signeringen.

Kontakt:

Norges Kampsportforbund:

Generalsekretær Trond Søvik
E-post: trond@kampsport.no

Be Cool AS:

Daglig leder: Kristin R. Bjørndal
E-post: kristin@becool.no

Daglig leder for Be Cool Kristin R. Bjørndal og Be Cools ansvarlig for marked, salg og lager, Dmitrij Mita Rumbest. Foto: Be Cool.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d