Presseinvitasjon til foredrag om omskjæring av gutter.

Onsdag 13.juni arrangerer Født Fri, i samarbeid med nettverket Stopp omskjæring, foredrag med filosofen Brian Earp om omskjæring av gutter og barns rett til kroppslig integritet på Litteraturhuset i Oslo.

Brian Earp er assisterende direktør i Yale-Hastings-programmet i etikk og helsepolitikk ved Yale University og forsker ved Uehiro senter for praktisk etikk ved Oxford University. Hans arbeid er tverrfaglig, etter trening i filosofi, kognitiv vitenskap, psykologi, historie og sosiologi for vitenskap og medisin og etikk.

Earp har publisert mange fagartikler om omskjæring av barn, og er en av verdens fremste eksperter på problemstillingen.

Født Fri kjemper for alles rett til å være fri. Det inkluderer friheten til å ta egne valg for egne liv, og rett til vern mot krenkelse av sin kroppslige integritet.

Foredraget starter kl 19:00 presis, og varer i ca en time. Deretter blir det anledning til å stille spørsmål fra salen.

Sted: Nedjma, 3 etasje, Litteraturhuset i Oslo.
Tid: 19:00-20:30 Onsdag 13.06.2018

Kontakt Mats Liland, talsperson for nettverket Stopp Omskjæring, eller Morten Guldberg, organisasjonssekretær for Født Fri for ytterligere detaljer.

Mats Liland
Email: mats.li@hotmail.com