Presseinvitasjon til Akademikernes vinterkonferanse

Torsdag 14. februar inviterer Akademikerne til vinterkonferanse om de tillitsvalgtes mulighet til å være med å bestemme på jobb.

Arbeidsminister Anniken Hauglie skal snakke om hvordan regjeringen ser på medbestemmelse i norsk arbeidsliv.

Arild Grande (Ap) skal snakke om bedriftsdemokrati og tillit.

Ole Erik Almlid, administrerende direktør NHO, skal snakke om hva bedriftene tjener på å samarbeide med de tillitsvalgte.

Konferansen ledes av Svein Tore Bergstuen. Over 300 personer er påmeldt.

I tillegg presenterer Akademikerne en fersk tillitsvalgtundersøkelse som viser i hvilken grad de tillitsvalgte opplever at de får være med å bestemme. Blir ansattrepresentantene faktisk hørt – og diskuteres de viktige og riktige tingene? Pressen får tilgang til hele undersøkelsen, som kan generere flere nyhetssaker.

Sted: Hotel Bristol, Oslo.

Tid: Torsdag 14. februar, kl. 9.00 – 11.45 (frokostservering og mingling fra kl. 8.30).

Kontakt: Christine Rian Johannessen, kommunikasjonssjef i Akademikerne: 977 47 507.

Les mer her: https://akademikerne.no/kurs-og-konferanser/meld-deg-pa-akademikernes-vinterkonferanse