Presseinvitasjon: Teknologiløsninger for fremtidens landbruk

Automatisering og robotisering vil prege norsk matproduksjon i årene som kommer, men hvordan vil dette være med på å forme fremtidens landbruk?

Foto: Istock

Landtek er konferansen for alle som er opptatt av teknologiutvikling i norsk matproduksjon. Årets konferanse dykker ned i nye teknologiske innovasjoner i eng og åker.

Her får du kunnskap om hvordan landbruksroboter og andre teknologiske nyvinninger kan bedre produktiviteten og klimaavtrykket fra landbruket, og samtidig bidra til å gi bonden en tryggere arbeidsplass.  Du får også høre mer om hvordan teknologier som Blockchain kan gi bedre sporbarhet og mattrygghet i verdikjeden for mat.

Konferansen er et samarbeid mellom Norsk Landbrukssamvirke, Norsk Forening for Elektro og Automatisering, Norges forskningsråd og Innovasjon Norge.

Se fullt program her: https://nfea.no/arrangementer/landtek-2018/

Pressen er velkommen til arrangementet.

Tid: 31. oktober kl. 09.00 – 16.30

Sted: Thon Hotel Storo, Vitaminveien 23, 0485 Oslo

Påmelding: Vennligst send en epost til mona.raa.ravndal@innovasjonnorge.no dersom du ønsker å delta.

Foto: Istock
Landbruksroboten Torvald i aksjon. Foto: Aurora Hannisdal