PRESSEINVITASJON: Premierefest for «Generasjon Z» 4. november

Dokumentarserien «Generasjon Z» har premiere på TV 2 Sumo søndag 4. november. I den anledning blir det formiddagsfest i Oslo. Her vil blant annet deltakerne være tilgjengelige for fotografering og intervjuer. Dette blir også en feiring av 400.000 TV 2 Sumo-kunder, hvor flere profiler fra andre TV 2-serier kommer.

Dato: Søndag 4. november
Sted: MESH, Tordenskioldsgate 3 i Oslo
Tid: Kl. 13.00

Presse som ønsker å dekke premierefesten bes ta kontakt med pressekontakt Elisabeth Beeder (elisabeth.beeder@tv2.no // 971 63 296) innen utgangen av arbeidsdagen fredag 2.november.

OM «GENERASJON Z»: I serien følger vi syv personer på hver sin kant. De er unge talenter innenfor ulike grener, bransjer og interessefelt. Og de brenner for det de driver med. Generasjon Z er flinkere, mer ambisiøse og mer endringsorienterte enn noen annen generasjon. De har høye forventninger, både til seg selv og omgivelsene. Hva innebærer det av opp- og nedturer? Denne serien tar unges hverdag på̊ alvor, og speiler livet som tenåring i et av verdens rikeste land anno 2018.

Dette er deltakerne i «Generasjon Z»:

Emma Ellingsen (17), som mange husker fra TV 2-serien «Født i feil kropp». Med 227.000 følgere på Instagram, og med over 222.000 abonnenter på YouTube er hun en av Norges største profiler på sosiale medier.

Herman Dahl (16), er en av de største og mest populære youtuberne i Norge med sine 108.000 følgere. Han vant prisen for «Årets youtuber» under fjorårets Gullsnutten. Han ønsker å bli regissør og jobbe med film.

Anders Eggan (21) er Norgesmester i boksing og omtales av mange som et av sportens største talenter her til lands. Han jobber også som modell i New York.

Gina Gylver (17) har siden hun var barn engasjert seg for miljøsaken. Hun er i dag leder i Natur og Ungdom Oslo. Hun er uredd, holder appeller, går i møter med politikere og har ansvar for mange av aksjonene til naturvernorganisasjonen.

Kevin Haugan (16) gjør alt for å lykkes som danser, men vi får også bli med når han gir ut sin første låt. I serien møter vi han mens han spiller i det kritikerroste stykket «Utafor» på Det Norske Teatret i Oslo, samtidig som han går på ungdomsskole, dubber tegnefilmer, går på auditions og setter opp dansestykke.

Tina Mondelia (21) jobber som redaktør i barne- og ungdomsbladet Julia og har en populær YouTube-kanal.I «Generasjon Z» følger vi henne mens hun gir ut musikk og musikkvideo, samtidig som hun studerer forretningsjus på BI.

Ylva Olaisen (18) deltok i talentkonkurransen «The Stream» på TV 2 i 2016, hvor hun kom på andreplass. Hun har siden jobbet med musikk ved siden av skolegangen hjemme i Kristiansand.