Presseinvitasjon: Offisiell åpning av hydrogenstasjon ved E6 på Hvam i Skedsmo

Den 22. november er det offisiell åpnning av energistasjonen Uno-X Hvam. Stasjonen tilbyr hydrogen, bensin og diesel. Media er velkommen til å delta på miniseminar og åpningsseremoni.

I forkant av åpningen avholdes et miniseminar med innlegg fra aktører som er med på å gjøre hydrogenmobilitet mulig i Norge.

Åpningsseremonien ledes av Uno-X. Ordfører Ole Jacob Flæten i Skedsmo kommune og Solveig Schytz fra Akershus fylkeskommune deltar. Alle er tilgjengelige for intervju etter åpningen.

Kl. 9.00 Miniseminar om hydrogen på vei
Innlegg fra Uno-X, NEL, Praxair, Hyundai m.fl.

Sted: Trondheimsveien 30, Skjetten, Maxbo stormarkeds lokaler like ved stasjonen

Kl. 11.00 Enkel bevertning

Kl. 11.30 Åpningsseremoni med snorklipping og taler

Sted: Trondheimsveien 30, Skjetten, Uno-X Hvam

Gi gjerne beskjed til egt@unox. om du kan komme.

Fakta:
Uno-X Norge AS er en del av Uno-X Energi som eies av Reitangruppen. Uno-X Energi bidrar til å redusere klimagassutslipp ved å øke det fornybare innholdet i flytende drivstoff, og har tatt avstand fra å bruke palmeolje i drivstoff. Uno-X Norge tar ansvar for å tilby hydrogen og ønsker å selge hydrogen fra stasjoner langs de store trafikkaksene i Norge raskest mulig. Forutsetningen for en hydrogeninfrastruktur er et offentlig/privat samarbeid.

Erik Glimsjø-Tvinnereim

Markedssjef
Uno-X Norge AS
egt@unox.no

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.