Presseinvitasjon: Offisiell åpning av hydrogenstasjon ved E6 på Hvam i Skedsmo

Den 22. november er det offisiell åpnning av energistasjonen Uno-X Hvam. Stasjonen tilbyr hydrogen, bensin og diesel. Media er velkommen til å delta på miniseminar og åpningsseremoni.

I forkant av åpningen avholdes et miniseminar med innlegg fra aktører som er med på å gjøre hydrogenmobilitet mulig i Norge.

Åpningsseremonien ledes av Uno-X. Ordfører Ole Jacob Flæten i Skedsmo kommune og Solveig Schytz fra Akershus fylkeskommune deltar. Alle er tilgjengelige for intervju etter åpningen.

Kl. 9.00 Miniseminar om hydrogen på vei
Innlegg fra Uno-X, NEL, Praxair, Hyundai m.fl.

Sted: Trondheimsveien 30, Skjetten, Maxbo stormarkeds lokaler like ved stasjonen

Kl. 11.00 Enkel bevertning

Kl. 11.30 Åpningsseremoni med snorklipping og taler

Sted: Trondheimsveien 30, Skjetten, Uno-X Hvam

Gi gjerne beskjed til egt@unox. om du kan komme.

Fakta:
Uno-X Norge AS er en del av Uno-X Energi som eies av Reitangruppen. Uno-X Energi bidrar til å redusere klimagassutslipp ved å øke det fornybare innholdet i flytende drivstoff, og har tatt avstand fra å bruke palmeolje i drivstoff. Uno-X Norge tar ansvar for å tilby hydrogen og ønsker å selge hydrogen fra stasjoner langs de store trafikkaksene i Norge raskest mulig. Forutsetningen for en hydrogeninfrastruktur er et offentlig/privat samarbeid.

Erik Glimsjø-Tvinnereim

Markedssjef
Uno-X Norge AS
egt@unox.no

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.

Sterk innsats gir gode resultater for REMA 1000 i 20184.4.2019 08:00:00 CESTPressemelding

- 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i REMA 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i REMA 1000 AS, Ole Robert Reitan. I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent. - De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan. Det enkle er ofte det beste – REMA 1000 sitt eget slagord og leveregel – viser seg igjen å være det beste. 2018 ble året der vi gikk tilbake til det vi alltid har vært og mest kjent for. Nemlig «Bare lave priser» og «Det enkle er ofte det beste». Det har vist seg å være både morsomt og lønnsomt i året som gikk. - Det forplik