Presseinvitasjon: Norges største digitaliseringskonferanse kommer til Trondheim

Atea har gleden av å invitere Redaksjonen til Community – Norges største konferanse innen digitalisering og morgendagens teknologi.

Community er Norges største digitaliserings- og teknologikonferanse. 12. september står Trondheim for tur. Sammen med internasjonalt kjente foredragsholdere, står noen av Norges fremste navn innen digitalisering og innovasjon på scenen. Offentlige virksomheter og hele Trøndelags næringsliv bør kjenne sin besøkelsestid for å få med seg siste nytt for å kunne utnytte de muligheter teknologi gir.

Trondheim er en av sju utvalgte byer som får besøk av konferansen, og er det største arrangementet av sitt slag i Midt-Norge i løpet av året. Bak initiativet står selskapet Atea som har fått med seg en rekke store aktører i bransjen, som Microsoft, HP, Cisco og Apple.

– Med Community ønsker vi å sette fokus på hvor viktig digitaliseringen er for å ruste Norge for fremtiden. Teknologi og infrastruktur er like viktig for norsk verdiskaping som veier, broer og flyplasser, sier regionsdirektør Tonje Foss.

– Både fiskeribransjen, havbruket, helsesektoren, kraftindustri, ledere innen kommunal sektor og andre ledere og eksperter innen ulike bransjer vil ha stor nytte av innholdet i konferansen, fortsetter salgsdirektør Thomas Karlsen.

Gründerkonkurranse

På konferansen presenteres morgendagens teknologi – og hvordan aktører viser hvordan de utvikler og anvender teknologi for best mulig resultat for sine innbyggere og kunder. Det vil bli holdt foredrag om digitaliseringens muligheter og utfordringer, herunder temaer som skoledigitalisering, velferdsteknologi, industri 4.0, ledelse og IT-sikkerhet, samt tekniske lab-er. Det legges til rette for nettverksbygging og det vil være et eget messeområde med verdens ledende teknologileverandører.

– I tillegg til faglig påfyll ønsker vi å tilby en møteplass for beslutningstakere og spesialister her i distriktet. Digitaliseringen blir stadig viktigere for enhver virksomhet i næringslivs-Norge, og derfor er det viktig å kunne treffes for å utveksle erfaringer og kunnskap, sier Foss.

I Trondheim kan deltakerne bl.a. oppleve trendforsker og forfatter Magnus Lindkvist. Han vil rette fokus mot næringslivsledere og om hvordan trender vil påvirke livene våre, herunder samfunnet og næringslivet i et fremtidsrettet perspektiv. Lindkvist har vunnet flere priser for sine foredrag og bøker.

Under konferansen i Trondheim vil det også avholdes en gründerkonkurranse for 10 utvalgte bedrifter. Her vil deltakerne kunne høre spennende pitcher og snakke med bedriftene gjennom hele dagen.

Administrerende direktør Michael Jacobs og regionsdirektør Tonje Foss vil være tilgjengelig for intervjuer hele dagen. Foredragsholdere og gründere vil være tilgjengelige for intervju ved avtale.

Dato: Tirsdag 12. september

Tid: 08.00-18.15. Mulighet for intervjuer gjennom hele dagen.

Sted: Clarion Hotel og Congress, Trondheim

For fullstendig program for Trondheim, klikk her.

Rita Bergesen markedssjef region nord, mobil (+47) 920 47 915

Eline Furuseth, pressekontakt i Atea, (+47) 920 17 708, eline.furuseth@atea.no