Presseinvitasjon: Lansering av Norges nasjonale reiseplanlegger

Torsdag 8. februar kl. 08.30 vil samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen offisielt lansere den nasjonale reiseplanleggeren Entur på Akershus Kollektivterminal (Oslo Bussterminal i Schweigaardsgate).

Entur har samlet informasjon om hele Norges kollektivtilbud i én, gratis app: totalt 3000 rutetabeller og 60.000 stoppesteder fra 60 kollektivselskaper over hele landet. Det er første gang at hele landets buss-, tog-, trikk-, ferge- og t-bane-tilbud er tilgjengelig på samme sted.

Det blir holdt korte innlegg ved

• Ketil Solvik-Olsen, samferdselsminister
  • Anette Solli, fylkesordfører i Akershus
  • Johnny Welle, administrerende direktør i Entur

Det blir presentere nye teknologiske løsninger i appen. Entur vil også hjelpe de reisende med informasjon om hvordan appen fungerer.

Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen, fylkesordfører Anette Solli og Entur er tilgjengelig for pressen frem til ca kl. 09.15.

Markedsdirektør Annette Skaarnæs
93492155 / ask@entur.org

Siste saker fra Entur

Even Kyseth ny direktør for Enturs avdeling for betjent service28.6.2017 08:24Pressemelding