Presseinvitasjon: La livet ditt innrede stua!

Torsdag 31. august åpner en fire dagers feiring av årets IKEA-katalog, og pressen er invitert!

Hvert år gjennomfører IKEA mange tusen hjembesøk over hele verden for å lære og forstå hvordan folk lever. I sommer har vi hatt med oss fotograf Morten Krogvold for å se, høre og fotografere hvordan folk rundt i Norge har innredet stuene sine.

En av personene vi har blitt kjent med er Lisbet. Hennes liv og stue har vært en del av inspirasjonen bak innredningen og programmet på SALT, som viser deg hvordan du kan skape rom i stua for de viktigste tingene i livet.

Program:

• IKEA ønsker velkommen
  • Åpning av fotoutstillingen v/ Morten Krogvold
  • Guidet tur gjennom fem ulike stuer v/ IKEA
  • Visning av designsamarbeidene med HAY, Tom Dixon og Piet Hein Eek

Det blir lett servering av mat og drikke. Fra klokken 16 åpnes arrangementet for publikum. Det blir musikk og fest utover kvelden – vi håper du vil bli med oss på feiringen.

Tid: Torsdag 31. august kl. 14.30–16.00 (åpent for publikum fra kl. 16 og utover)
Sted: SALT, Langkaia 1, Oslo

Gi gjerne beskjed om dere kommer til IKEA ved å melde dere på via denne lenken.

IKEA tilbakekaller SLADDA sykkel grunnet fare for fall hvis drivreima ryker24.5.2018 06:00Pressemelding

En av IKEAs leverandører har anbefalt at vi tilbakekaller SLADDA sykkel på grunn av sikkerhetsproblemer med drivreima. Drivreima kan plutselig ryke, noe som kan føre til fall. IKEA har mottatt elleve rapporter om slike hendelser, der to av tilfellene har ført til mindre skader. SLADDA sykkel ble tildelt «Red dot award» for designet, og har blitt solgt i 26 markeder siden august 2016. Vi er stolte over det flotte utseendet til SLADDA og intensjonen ved å lage en bærekraftig og urban transportløsning. Vi vet også at mange IKEA-kunder er svært glad i SLADDA-sykkelen sin, men for IKEA vil alltid sikkerhet komme først. Vi ber derfor kunder som har en SLADDA sykkel om å slutte å bruke den og returnere den til et hvilket som helst IKEA-varehus, der de vil få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet. Tilbehør som er spesielt laget for å passe til SLADDA, vil også bli refundert.

IKEA tilbakekaller ELDSLÅGA gasstopp for reparasjon på grunn av CO-utslipp som overskrider EUs grenseverdier24.4.2018 08:00Pressemelding

Som et forebyggende tiltak tilbakekaller IKEA alle ELDSLÅGA gasstopper som er kjøpt før 1. januar 2018 for reparasjon. Dette tiltaket gjør vi som følge av en undersøkelse som ble gjort i Belgia av belgiske myndigheter. Den aktuelle gasstoppen er kun solgt i Europa. En servicetekniker må komme hjem til deg for å løse problemet. Reparasjonen er kostnadsfri.