Presseinvitasjon: La livet ditt innrede stua!

Torsdag 31. august åpner en fire dagers feiring av årets IKEA-katalog, og pressen er invitert!

Hvert år gjennomfører IKEA mange tusen hjembesøk over hele verden for å lære og forstå hvordan folk lever. I sommer har vi hatt med oss fotograf Morten Krogvold for å se, høre og fotografere hvordan folk rundt i Norge har innredet stuene sine.

En av personene vi har blitt kjent med er Lisbet. Hennes liv og stue har vært en del av inspirasjonen bak innredningen og programmet på SALT, som viser deg hvordan du kan skape rom i stua for de viktigste tingene i livet.

Program:

• IKEA ønsker velkommen
  • Åpning av fotoutstillingen v/ Morten Krogvold
  • Guidet tur gjennom fem ulike stuer v/ IKEA
  • Visning av designsamarbeidene med HAY, Tom Dixon og Piet Hein Eek

Det blir lett servering av mat og drikke. Fra klokken 16 åpnes arrangementet for publikum. Det blir musikk og fest utover kvelden – vi håper du vil bli med oss på feiringen.

Tid: Torsdag 31. august kl. 14.30–16.00 (åpent for publikum fra kl. 16 og utover)
Sted: SALT, Langkaia 1, Oslo

Gi gjerne beskjed om dere kommer til IKEA ved å melde dere på via denne lenken.

IKEA tilbakekaller MYSINGSÖ strandstol på grunn av risiko for fallulykker eller klemskader24.1.2017 07:00Pressemelding

IKEA oppfordrer kunder som har kjøpt MYSINGSÖ strandstol før februar 2017 til å returnere den til et hvilket som helst IKEA-varehus for bytte eller full refusjon.  Når tekstiltrekket er vasket og skal settes på igjen, er det mulig å ettermontere stolen på feil måte slik at man risikerer å falle eller få fingrene i klem. IKEA har fått rapporter om femhendelser der MYSINGSÖ strandstol har kollapset under bruk på grunn av feil ettermontering. Alle hendelsene medførte fingerskader som måtte behandles av lege. Hendelsene inntraff i Finland, Tyskland, USA, Danmark og Australia. Trygge produkter er høyeste prioritet på IKEA, og alle produktene våre skal følge internasjonal og nasjonal lovgivning samt gjeldende standarder. MYSINGSÖ strandstol har gjennomgått relevante mekaniske, tekstil- og kjemiske tester med godkjent resultat.  Etter at IKEA mottok rapportene, igangsatte vi en full granskning.Denne førte til at stolen fikk en bedre utforming som skal redusere risikoen for feil ettermontering

IKEA tilbakekaller ELVARLI stolpe som et forebyggende tiltak på grunn av fallrisiko27.10.2016 06:00Pressemelding

IKEA oppfordrer kunder som har kjøpt ELVARLI stolpe, til å demontere den og ta den med tilbake til varehuset. Kunden vil få full tilbakebetaling av kjøpesummen. Stolpen er en del av det åpne oppbevaringssystemet ELVARLI.  Årsaken til tilbakekallingen er en feilplassert mutter som gjør det vanskelig eller umulig å skape nok spenning til å feste stolpen mellom gulvet og taket. Risikoen er at hyllesystemet kan løsne og falle.  IKEA har ikke mottatt noen kundeklager eller rapporter om at folk har blitt skadet, og anser risikoen for ulykker som lav. Selv om risikoen anses å være lav, kan konsekvensene være alvorlige dersom ulykken først skulle være ute, og derfor tilbakekaller IKEA stolpene mot full refusjon som et forebyggende tiltak.  Stolpen blir tilbakekalt i følgende markeder: Italia, Nederland, Frankrike, Norge, Østerrike, Belgia, Spania, Portugal, Danmark, Sveits, Tsjekkia, Sverige, Romania, Tyrkia, Litauen, Slovakia, De spanske øyene, Hellas og Bulgaria. Det er ingen produkter på ma