Presseinvitasjon: Innovasjonstalen 2019, 3. juni Tromsø

Visste du at Norge er et «gründerland», og 62.000 nye selskaper fødes hvert år? Dessverre er det kun en liten andel som vokser seg store. Temaet for årets Innovasjonstale er «Kultur for vekst» - hvordan sikrer vi flere store bedrifter, og hvordan vi ligger an her i nord?

Innovasjon Norges direktør for Arktis, Linda Beate Randal, holder årets Innovasjonstale på Clarion Hotel The Edge i Tromsø 3.juni. Innovasjon Norges nye administrerende direktør Håkon Haugli deltar også, og dette blir hans første regionale arrangement.

Penger og kompetanse er kritisk for vekst, men vekst handler også om å ville vokse. Ikke bare for bedriftene, men for hele regionen vår. Har vi det for godt til å ville ta et selskap fra 50 til 500 ansatte? Heier vi mest på utfordrerne, og mindre på de som faktisk lykkes? Hvordan skaper vi gode strukturer for vekst i Troms? Dette er noen av spørsmålene vi ønsker å diskutere på årets innovasjonstalearrangement i Tromsø.

Kl. 12.00 Registrering, mingling og lunsj

• Innovasjonstalen «Kultur for vekst» ved Linda Beate Randal, Regiondirektør i Innovasjon Norge Arktis
  •  Hogne Rundberg og Halvard Rundberg, Violet Road AS
  • Per Jensen, Demas AS