Presseinvitasjon: Innovasjonstalen 2018 i Bergen

5. juni holdes årets Innovasjonstale i Bergen. Årets tema er "Merkevaren Norge," og hvordan vi kan øke norsk eksport og utenlandske investeringer til Norge, Hordaland og Sogn og Fjordane.
Servogear  produserer populære miljøvennlige og effektive løsninger for Hurtigbåter verden over. Nå er de en av bedriftene som er synlige på The Explorer
Servogear produserer populære miljøvennlige og effektive løsninger for Hurtigbåter verden over. Nå er de en av bedriftene som er synlige på The Explorer

Lokale ideer, høyteknologiske løsninger, kompetanse, sterke klynger og rike naturressurser er noe av det som bidrar til at Vestland har en av Norges høyeste andel direkte utenlandske investeringer. Selv om olje- og gass industrien fortsatt vil være en stor bidragsyter til norsk eksport, kan mye av den samme teknologien og kompetansen brukes til å sette norske grønne løsninger på kartet.

Hva tiltrekker utenlandske investorer til Norge? Hvilke løsninger og produkter kan vi levere, og hvordan kan vi gjøre dem bedre kjent?

På årets Innovasjonstalearrangement i Bergen viser vi frem The Explorer, det nye digitale utstillingsvinduet for norske, grønne løsninger, og et sentralt verktøy for å øke norsk eksport.

De lokale bedriftene The Future of the Fjords og Servogear, kommer også for å fortelle om hvorfor det er viktig for dem å være synlige på det nye utstillingsvinduet.

Program:

12.15 Dørene åpner, enkel servering

13. 00 Musikk #bergensbølgen

13.10 Velkommen ved Nina Broch Mathisen, direktør Innovasjon Norge Vestland

13.20 Merkevaren Norges betydning for Hordaland ved Anne Gine Hestetun, Fylkesordfører

13.30 Perspektiver på Merkevaren Norge ved Terje Søviknes, Olje og Energiminister

13.45 Innovasjonstalen ved Nina Broch Mathisen, direktør Innovasjon Norge Vestland

14.15 Lansering av det digitale utstillingsvinduet for norske grønne løsninger med lokale eksempler ved Rolf Andre Sandvik fra The Fjords og Torleif Stokke fra Servogear

14.45 Avslutning og musikk #bergensbølgen

15.00 Enkel servering

Sted: Media City arteriet, Lars Hilles gate 30, 5008 Bergen.

Pressen er velkommen til arrangmentet. Påmelding og spørsmål kan rettes til Mona Raa Ravndal.