Presseinvitasjon: Innovasjon Norge på Arendalsuka

- Arendalsuka er en perfekt arena for å samle beslutningstakere og se nærmere på hvordan vi får til fremvekst av nye næringer, omstilling av etablerte og hvordan vi kan skape nye arbeidsplasser i Norge, sier administrerende direktør Anita Krohn Traaseth.

Innovasjon Norge satser tungt på Arendalsuka i år. - Vi vil benytte oss av denne glimrende møteplassen til å oppdatere vår kunnskap og å møte samarbeidspartnere, beslutningstakere og folk fra bedrifter som er viktige for oss framover, sier hun. Traaseth gleder seg til noen intense dager med utveksling av synspunkter og erfaringer.

Arendalsuka er en viktig møteplass for alle som har interesse for politikk og utvikling av landet vårt og for ledere fra alle deler av samfunnet. Innovasjon Norge har en rekke arrangementer og aktiviteter i eget telt på Langbryggen hele uka. Du finner dem i det offisielle programmet for Arendalsuka. I teltet kan du også møte folk fra vårt kontor i Agder, dessuten kommer medlemmer av Innovasjon Norges ledelse til å være der nesten hele tiden. Arendalsuka starter 15. august og varer ut 20. august.

Fra særstilling til omstilling til ny særstilling
Innovasjon Norge fortsetter diskusjonen om hvordan norsk næringsliv kan ta nye posisjoner og skape nye næringer basert på de fortrinnene vi har. De seks mulighetsområdene vi presenterte gjennom Innovasjonstalen og rådene vi har gitt myndighetene for å skape ny særstilling vil være sentrale tema. Vi samler folk med sterk innflytelse fra departementer og bedrifter, akademia og virkemiddelapparat. Er du i Arendal på den tiden? Dette er din mulighet til å fortelle dem som tar beslutninger for næringslivet hva du mener.

Ta kontakt for mer informasjon, eller for intervjuforespørsler.
media@innovasjonnorge.no, eller telefon 482 12 437

Omfattende program
Innovasjon Norges arrangementer er tirsdag, onsdag og torsdag i Arendalsuka. Noen av dem finner sted på Hotel Tyholmen, andre i Innovasjon Norge-teltet på Langbryggen.

Tirsdag 16. august

Åpning med Agderkontoret: Fra idé til marked – bærekraft spesial
Tid: 11:30 - 13:30

Nye partnerskap for helseinnovasjon
Sted: Innovasjon Norge-teltet
Tid: 15:00 - 16:30

Onsdag 17. august

Bærekraftige forretningsmodeller: Hva - hvorfor - hvordan?
Sted: Tyholmen hotell
Tid: 08:45 - 10:30

Agderkontoret: Hvordan skape bærekraftige bedrifter?
Tid: 12:00 - 13:30

Hvordan får vi ny særstilling? Oppfølging av Innovasjonstalen.
Sted: Tyholmen hotell
Tid: 14:00 - 16:00

Klyngene – NCE 10 år
Tid: 16:30 - 18:00

Agderkontoret: Inviterer alle som har fått etablerertilskudd fase 1 og 2 siste tre år til minglekveld.
Tid:18:30 - 20:00

Torsdag 18. august

Lær innovasjon av de beste - Møt toppledere som har utviklet beste praksis og «neste praksis»
Sted: Tyholmen hotell