PRESSEINVITASJON: Idol - livesending - 9. november

De seks gjenværende Idol-finalistene skal denne uka fronte band. TV 2 inviterer pressen til å dekke livesendingen fredag 9. november.

TOPP 6 I IDOL 2018: Casper Kuhlmann Kristensen (f.v.), Carlisle Sienes, Kristian Raanes, Anders Mowatt Haugland, Vilde Skogen og Øystein H. Hegvik. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

«Me and my band» er temaet for direktesendingen fra H3 Arena (Forneburingen 53) fredag kl. 19.30. Utfordringen for våre seks Idol-finalister blir å stå fram som frontfigur i et band.

Pressen inviteres til å dekke sendingen i studio. Presse som ønsker å være til stede, bes melde seg på til pressekontakt i TV 2, Håvard Solem, på e-post: havard.solem@tv2.no. Presserommet vil være åpent fra kl. 18.45.

Pressefotografer vil kunne få plass i selve salen. Vennligst spesifiser om dette er ønskelig.

TV 2 har også egen stills-fotograf i studio under sending, som leverer bilder til pressebruk. Disse bildene legges fortløpende ut via NTB Scanpix (søk på "tv2"). Medier som ikke er kunder av NTB Scanpix kan ta kontakt med NTB Scanpix' kundesenter på tlf. 22 00 32 00 eller mail - salg@ntb.no - i kontortiden for å opprette bruker. Da kan mediene selv laste ned TV 2-bildene uten kostnad på scanpix.no.

Vi ber om tilbakemelding fra presse som ønsker å dekke sendingen fra studio innen fredag formiddag kl. 10.00.

Dette er topp 6 i Idol 2018 - og låtene de synger på fredag:

(NB: Dette er ikke rekkefølgen de skal synge i programmet)

Anders Mowatt Haugland (23) fra Bergen: «Maria Maria» (Santana, Miguel)

Carlisle Sienes (21) fra Lunde i Telemark: «Good In You» (Seinabo Sey)

Casper Kuhlmann Kristensen (16) fra Nodeland i Vest-Agder: «Mercy» (Shawn Mendes)

Kristian Raanes (22) fra Orkdal: «Come Together» (The Beatles)

Vilde Skogen (20) fra Sandnes: «Lost On You» (LP)

Øystein H. Hegvik (18) fra Brekstad: «Paradise» (George Ezra)

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Idol, Blålys og Otto har fått nok.

934 35 922hvl@tv2.no

DOMMERNE: Tshawe Baqwa (f.v.), Silje Larsen Borgan og Gunnar Greve er dommere i Idol 2018. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Carlisle Sienes. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Kristian Raanes. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Casper Kuhlmann Kristensen. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Øystein H. Hegvik. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Vilde Skogen. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
IDOL: Anders Mowatt Haugland. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!