PRESSEINVITASJON: Idol - livesending - 26. oktober

Åtte Idol-deltakere entrer scenen når ukens tema er «Hyllesten». TV 2 inviterer pressen til å dekke livesendingen fredag 26. oktober.

TOPP 8 I IDOL: Carlisle Sienes, Casper Kuhlmann Kristensen, Zino Mohammad, Kamilla Wigestrand, Øystein Hegvik, Vilde Skogen, Kristian Raanes og Anders Mowatt Haugland. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

«Hyllesten» er temaet for direktesendingen fra H3 Arena (Forneburingen 53) fredag kl. 19.30. Her skal Idol-deltakerne synge låter av sine favorittartister. I tillegg byr Idol denne uken på en gjesteartist: Ina Wroldsen er på plass for å synge hiten «Favela».

Pressen inviteres til å dekke sendingen i studio. Presse som ønsker å være til stede, bes melde seg på til pressekontakt i TV 2, Håvard Solem, på e-post: havard.solem@tv2.no. Presserommet vil være åpent fra kl. 18.45.

Pressefotografer vil kunne få plass i selve salen. Vennligst spesifiser om dette er ønskelig.

TV 2 har også egen stills-fotograf i studio under sending, som leverer bilder til pressebruk. Disse bildene legges fortløpende ut via NTB Scanpix (søk på "tv2"). Medier som ikke er kunder av NTB Scanpix kan ta kontakt med NTB Scanpix' kundesenter på tlf. 22 00 32 00 eller mail - salg@ntb.no - i kontortiden for å opprette bruker. Da kan mediene selv laste ned TV 2-bildene uten kostnad på scanpix.no.

Vi ber om tilbakemelding fra presse som ønsker å dekke sendingen innen fredag formiddag kl. 10.00.

TV 2s pressekontakt i studio på fredag vil være Katrine Wergeland: katrine.wergeland@tv2.no / 913 91 114.

Dette er topp 8 i Idol 2018 - og låtene de synger på fredag:

(NB: Dette er ikke rekkefølgen de skal synge i programmet)

Anders Mowatt Haugland (23) fra Bergen: «Rock Your Body» (Justin Timberlake)

Carlisle Sienes (21) fra Lunde i Telemark: «I Have Nothing» (Whitney Houston)

Casper Kuhlmann Kristensen (16) fra Nodeland i Vest-Agder: «Can't Feel My Face» (The Weeknd)

Kamilla Wigestrand (21) fra Asker: «I Kissed A Girl» (Katy Perry)

Kristian Raanes (22) fra Orkdal: «Waiting On The World To Change» (John Mayer)

Vilde Skogen (20) fra Sandnes: «Undercover» (Susanne Sundfør)

Zino Mohammad (21) fra Drammen: «Sandcastle» (Beyoncé)

Øystein Herkedal Hegvik (18) fra Brekstad: «Lover, Where Do You Live» (Highasakite)

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Idol, Blålys og Otto har fått nok.

934 35 922hvl@tv2.no

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skavlan, The Voice, Hjertebarna, Min første ferie, Åsted Norge, Tid for hjem og værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

PROGRAMLEDER: Katarina Flatland. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
DOMMERTRIO: Tshawe Baqwa, Silje Larsen Borgan og Gunnar Greve. Foto: Thomas Reisæter/TV 2
GJESTEARTIST: Ina Wroldsen. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!