PRESSEINVITASJON: Idol - livesending - 2. november

Filmmusikk står på menyen for våre sju Idol-deltakere denne uka. TV 2 inviterer pressen til å dekke livesendingen fredag 2. november.

TOPP 7 I IDOL 2018: Øystein H. Hegvik (f.v.), Kamilla Wigestrand, Anders Mowatt Haugland, Kristian Raanes, Casper Kuhlmann Kristensen, Vilde Skogen og Carlisle Sienes. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Filmmusikk er temaet for direktesendingen fra H3 Arena (Forneburingen 53) fredag kl. 19.30. Her skal Idol-deltakerne synge låter fra flere kjente filmer, som «Love Actually», «Fifty Shades of Grey» og «James Bond: Spectre».

Pressen inviteres til å dekke sendingen i studio. Presse som ønsker å være til stede, bes melde seg på til pressekontakt i TV 2, Håvard Solem, på e-post: havard.solem@tv2.no. Presserommet vil være åpent fra kl. 18.45.

Pressefotografer vil kunne få plass i selve salen. Vennligst spesifiser om dette er ønskelig.

TV 2 har også egen stills-fotograf i studio under sending, som leverer bilder til pressebruk. Disse bildene legges fortløpende ut via NTB Scanpix (søk på "tv2"). Medier som ikke er kunder av NTB Scanpix kan ta kontakt med NTB Scanpix' kundesenter på tlf. 22 00 32 00 eller mail - salg@ntb.no - i kontortiden for å opprette bruker. Da kan mediene selv laste ned TV 2-bildene uten kostnad på scanpix.no.

Vi ber om tilbakemelding fra presse som ønsker å dekke sendingen fra studio  innen fredag formiddag kl. 10.00.

Dette er topp 7 i Idol 2018 - og låtene de synger på fredag:

(NB: Dette er ikke rekkefølgen de skal synge i programmet)

Anders Mowatt Haugland (23) fra Bergen: «Earned It» (The Weeknd - fra filmen «Fifty Shades of Grey»)

Carlisle Sienes (21) fra Lunde i Telemark: «I Believe I Can Fly» (R. Kelly - fra filmen «Space Jam»)

Casper Kuhlmann Kristensen (16) fra Nodeland i Vest-Agder: «Rewrite The Stars» (Zac Efron & Zendaya - fra filmen «The Greatest Showman»)

Kamilla Wigestrand (21) fra Asker: «Both Sides Now» (Joni Mitchell - fra filmen «Love Actually»)

Kristian Raanes (22) fra Orkdal: «Angel» (Sarah McLachlan - fra filmen «City of Angels»)

Vilde Skogen (20) fra Sandnes: «Everybody Knows» (Leonard Cohen - fra filmen «Justice League» (i filmen blir låten sunget av Sigrid))

Øystein Herkedal Hegvik (18) fra Brekstad: «Writing's On The Wall» (Sam Smith - fra James Bond-filmen «Spectre»)

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Idol, Blålys og Otto har fått nok.

934 35 922hvl@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!