PRESSEINVITASJON: Idol - livesending - 19. oktober

Ni Idol-deltakere entrer scenen, og med Astrid S som gjestedommer står «norsk på norsk» på menyen for deltakerne denne uken. TV 2 inviterer pressen til å dekke livesendingen fredag 19. oktober.

TOPP 9 I IDOL: Kristian Raanes (f.v.), Øystein H. Hegvik, Zino Mohammad, Philip Rustad, Kamilla Wigestrand, Carlisle Sienes, Anders Mowatt Haugland, Vilde Skogen og Casper Kuhlmann Kristensen. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

«Norsk på norsk» er temaet for direktesendingen fra H3 Arena (Forneburingen 53) fredag kl. 19.30. Her skal Idol-deltakerne synge norskspråklige låter av norske artister, mens Astrid S er gjestedommer, og trer inn i Gunnar Greves fravær.

Pressen inviteres til å dekke sendingen i studio. Presse som ønsker å være til stede, bes melde seg på til pressekontakt i TV 2, Håvard Solem, på e-post: havard.solem@tv2.no. Presserommet vil være åpent fra kl. 18.45.

Pressefotografer vil kunne få plass i selve salen. Vennligst spesifiser om dette er ønskelig.

TV 2 har også egen stills-fotograf i studio under sending, som leverer bilder til pressebruk. Disse bildene legges fortløpende ut via NTB Scanpix (søk på "tv2"). Medier som ikke er kunder av NTB Scanpix kan ta kontakt med NTB Scanpix' kundesenter på tlf. 22 00 32 00 eller mail salg@ntb.no i kontortiden for å opprette bruker. Da kan mediene selv laste ned TV 2-bildene uten kostnad på scanpix.no.

Vi ber om tilbakemelding fra presse som ønsker å dekke sendingen innen fredag formiddag kl. 10.00.

Dette er topp 9 i Idol 2018 - og låtene de synger på fredag:

(NB: Dette er ikke rekkefølgen de skal synge i programmet)

Anders Mowatt Haugland (23) fra Bergen: «Alene» (Arif)

Carlisle Sienes (21) fra Lunde i Telemark: «Gunerius» (Karpe)

Casper Kuhlmann Kristensen (16) fra Nodeland i Vest-Agder: «Tårnet» (Kristian Kristensen)

Kamilla Wigestrand (21) fra Asker: «Spis din syvende sans» (Karpe)

Kristian Raanes (22) fra Orkdal: «Sett at vi sier det sånn» (Bertine Zetlitz)

Philip Rustad (21) fra Nesodden: «Ikke som de andre» (Sondre Justad)

Vilde Skogen (20) fra Sandnes: «Håper du har plass» (Cezinando)

Zino Mohammad (21) fra Drammen: «Du fortjener å være alene» (Tomine Harket & Unge Ferrari)

Øystein Herkedal Hegvik (18) fra Brekstad: «Vår beste dag» (Erik Bye)

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Idol, Blålys og Otto har fått nok.

934 35 922hvl@tv2.no

GJESTEDOMMER: Astrid S.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!