PRESSEINVITASJON: Idol - 12. oktober

Ti Idol-deltakere entrer scenen, og TV 2 inviterer pressen til å dekke livesendingen fredag 12. oktober.

KLARE FOR LIVESENDING: Emma Noor Løvslett (f.v.), Øystein H. Hegvik, Zino Mohammad, Anders Mowatt Haugland, Kristian Raanes, Casper Kuhlmann Kristensen, Carlisle Sienes, Philip Rustad, Kamilla Wigestrand og Vilde Skogen. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Deltakerne får presentert seg ytterligere, når «Dette er meg» er temaet for direktesendingen fra H3 Arena (Forneburingen 53) fredag kl. 19.30.

Pressen inviteres til å dekke sendingen i studio. Presserommet vil være åpent fra kl. 18.45. Presse som ønsker å være til stede, bes melde seg på til pressekontakt i TV 2, Håvard Solem, på e-post: havard.solem@tv2.no

Pressefotografer vil kunne få plass i selve salen. Vennligst spesifiser om dette er ønskelig.

TV 2 har også egen stills-fotograf i studio under sending, som leverer bilder til pressebruk. Disse bildene legges fortløpende ut via NTB Scanpix (søk på "tv2").

Vi ber om tilbakemelding fra presse som ønsker å dekke sendingen innen fredag formiddag kl. 10.00.

Dette er topp 10 i Idol 2018 - og låtene de synger på fredag:

(NB: Dette er ikke rekkefølgen de skal synge i programmet)

Anders Mowatt Haugland (23) fra Bergen: «Hotline Bling» (Drake)

Carlisle Sienes (21) fra Lunde i Telemark: «Pray» (Sam Smith)

Casper Kuhlmann Kristensen (16) fra Nodeland i Vest-Agder: «This Town» (Niall Horan)

Emma Noor Løvslett (16) fra Bryne: «No Tears Left To Cry» (Ariana Grande)

Kamilla Wigestrand (21) fra Asker: «Hei, her er jeg» (Trang Fødsel)

Kristian Raanes (22) fra Orkdal: «Ambitions» (Donkeyboy)

Philip Rustad (21) fra Nesodden: «You Deserve Better» (James Arthur)

Vilde Skogen (20) fra Sandnes: «Worst In Me» (Julia Michaels)

Zino Mohammad (21) fra Drammen: «Diamonds» (Rihanna)

Øystein Herkedal Hegvik (18) fra Brekstad: «Jealous» (Labrinth)

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Idol, Blålys og Otto har fått nok.

934 35 922hvl@tv2.no