Presseinvitasjon: Hva er neste regjerings svar på bilnorges store bekymringer?

Hva mener egentlig Høyre om bilavgiftene? Fornyelse eller fortsatt forvitring av den norske bilparken? Prioriteres provenynøytralitet fremfor å redde liv og miljø? Erna Solberg og Marianne Marthinsen finanspolitisk talsmann for Arbeiderpartiet kommer på NBFs årskonferanse 9. april til trolig valgkampens eneste debatt om bilavgifter.

I tillegg sliter norske bilforhandlere med inntjeningen i et bilmarked hvor salgsvolumet på nye biler er nær «all time high». Et uhåndterbart skjemavelde, som krever like mye enten man har to eller 200 ansatte, og et vinglende avgiftssystem, som har fylt opp bruktbilparken med biler nordmenn tror er ukurante, er hovedårsakene.

Faktum er at tusenvis av arbeidsplasser kan stå i fare dersom utviklingen fortsetter.

Norsk Bilbransjeforbund (NBF), som representerer 40-tusen arbeidsplasser, inviterer til debatt mellom Marianne Marthinsen fra AP og Høyre-leder Erna Solberg. De blir utfordret på hva deres fremtidige regjeringer skal gjøre for å sikre fornuftige rammebetingelser for bilbransjen.

Bilavgifter er sjelden eller aldri tema i en stortingsvalgkamp, selv om de bidrar med 50 milliarder i statskassen. Debatten blir derfor den første og trolig den eneste hvor man får innsyn i hvilke planer og visjoner de to regjeringsalternativene har for norske bilavgifter, trafikksikkerhet og miljøet.

Debatten: kl 14:50 – 16:30, tirsdag 9. april 2013
Hele årskonferansen: 10.00 – 16.40 – se hele programmet på www.nbf.no
Sted: Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27. Majorstuen

Kontaktperson på arrangementet: Egil Steinsland, kommunikasjonssjef Norges Bilbransjeforbund, tel: 99 48 52 68, e-post: egil.steinsland@nbf.no

Følg pressemeldinger fra Norges Bilbransjeforbund (NBF)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Bilbransjeforbund (NBF) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Bilbransjeforbund (NBF)