Presseinvitasjon: De hopper og hopper på en skole nær DEG!

Snart sparkes årets hoppetaukonkurranse i gang over hele landet, og dette betyr mulighet for å møte deltakere i ditt lokalmiljø.

Det vil være mulighet for intervjuer med barn og lærere, og reportasjer med fokus på fysisk aktivitet og hvordan få barn til å bevege seg mer. Den landsomfattende hoppetaukonkurransen viser at det er mulig med læring, lek og aktivitet hånd i hånd!

24. april går startskuddet for årets hoppetaukonkurranse, som varer helt til 4. mai. I år er 27 elever fra Longyearbyen skole med.

Ta gjerne kontakt med skolen.

Slik foregår det:

Elevene har i oppdrag å hoppe slengtau i løpet av skoledagen, og samler poeng for antall hoppede minutter (maks 60 poeng per dag). Dette er en konkurranse mange elever gleder seg til hvert år, og som kan gi gode reportasjer. Alle klassene som er med har fått tilsendt slengtau, og mange lærere legger til rette for at læring og fysisk aktivitet skal skje samtidig.

Oscars gate 36B