PRESSEINVITASJON: «Århundrets stemme» 17. mars

TV 2 ønsker pressen velkommen til livesending av «Århundrets stemme» lørdag 17. mars.

Hvem mestrer hundre år med hits? Det er den store utfordringen i vårens nysatsing på TV 2, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister skal konkurrere mot hverandre på direkten. Hver lørdag står musikk fra nye tiår på plakaten, og det er tv-seerne som bestemmer hvem av artistene som får bli med videre - helt til det til slutt står igjen én vinner.

Førstkommende lørdag er det 1980-tallet som står i fokus, og artisten med færrest stemmer må forlate konkurransen. Forrige lørdag var Nosizwe Baqwa den første artisten som røk ut.

Sted: Nydalen studio, Gullhaug torg 3, Oslo
Dato: Lørdag 17. mars
Tid: Oppmøte kl 19.30.

Sendingen starter kl. 20.00 og varer til ca. kl. 22.40, avbrutt av nyheter, sport og været på TV 2.

Fotografer får plasser i salen. Journalister sitter i presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artister i nyhetspausen fra ca. kl. 21.00, samt etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på TV 2s Flickr-konto: https://www.flickr.com/photos/tv2norge/

Dette er låtene artistene skal synge fra 1980-tallet:

Jannike Kruse: «10.000 lovers» (TNT)

William Hut: «Time After Time» (Cyndi Lauper)

Daniel Owen: «Forever Young» (Alphaville)

Øivind «Elg» Elgenes: «If You Love Somebody Set Them Free» (Sting)

Guri Schanke: «La Isla Bonita» (Madonna)

Frida Ånnevik: «You Can Call Me Al» (Paul Simon)

Eirik Søfteland: «Livin' on a Prayer» (Bon Jovi)

Chris Medina: «Don't Dream It's Over» (Crowded House)

Marianne Sveen: «Licence to Kill» (Glady's Knight)

Programleder er Guri Solberg. Musikalske eksperter er Bertine Zetlitz og Ivar Dyrhaug.

Vennligst meld fra om hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 16. mars kl. 15.00 til TV 2s pressekontakt Håvard Solem: havard.solem@tv2.no/ mobil 934 35 922.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Petter uteligger, Roeng, Århundrets stemme, Idol, Gullruten, Amanda

934 35 922hvl@tv2.no