PRESSEINVITASJON: «Århundrets stemme» 10. mars

TV 2 ønsker pressen velkommen til livesending av «Århundrets stemme» lørdag 10. mars. Da er det 1990-tallet som står for tur i programserien.

KLARE FOR 90-TALLET: Artistene i «Århundrets stemme» skal tolke låter fra 1990-tallet på lørdag. Foto: Thomas Reisæter/TV 2

Hvem mestrer hundre år med hits? Det er den store utfordringen i vårens nysatsing på TV 2, «Århundrets stemme».

«Århundrets stemme» er en sangkonkurranse hvor ti kjente artister skal konkurrere mot hverandre på direkten. Hver lørdag står musikk fra nye tiår på plakaten, og det er tv-seerne som bestemmer hvem av artistene som får bli med videre - helt til det til slutt står igjen én vinner. Førstkommende lørdag er det 1990-tallet som står i fokus, og den første deltakeren - artisten med færrest stemmer fra foregående og denne lørdagen - må forlate konkurransen.

Sted:Nydalen studio, Gullhaug torg 3, Oslo
Dato:Lørdag 10. mars
Tid:Oppmøte kl 19.30.

Sendingen starter kl. 20.00 og varer til ca. kl. 22.40, avbrutt av nyheter, sport og været på TV 2.

Fotografer får plasser i salen. Journalister sitter i presserommet. Det blir tilgang til å gjøre intervjuer og ta bilder av artister i nyhetspausen fra ca. kl. 21.00, samt etter sending.

Pressebilder fra direktesendingen legges fortløpende ut på TV 2s Flickr-konto: https://www.flickr.com/photos/tv2norge/

Dette er låtene artistene skal synge fra 1990-tallet:

Nosizwe Baqwa - «Vogue» (Madonna)

Jannike Kruse - «I Can't Make You Love Me» (Bonnie Raitt)

Eirik Søfteland - «Enter Sandman» (Metallica)

Chris Medina - «Creep» (Radiohead)

Guri Schanke - «Öppna din dörr» (Tommy Nilsson)

Frida Ånnevik - «Joga» (Björk)

William Hut- «You're Still the One» (Shania Twain)

Elg- «I Don't Want to Miss a Thing» (Aerosmith)

Marianne Sveen - «Teardrop» (Massive Attack)

Daniel Owen- «I Want It That Way» (Backstreet Boys)

Programleder er Guri Solberg. Musikalske eksperter er Bertine Zetlitz og Ivar Dyrhaug.

Vennligst meld fra om hvem som kommer fra din redaksjon innen fredag 9. mars kl. 15.00 til TV 2s pressekontakt Håvard Solem: havard.solem@tv2.no/ mobil 934 35 922.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Petter uteligger, Roeng, Århundrets stemme, Idol, Gullruten, Amanda

934 35 922hvl@tv2.no