Presseinvitasjon: Åpning av SINTEF Oceans hybridlab med brenselceller for skip 3. april 2019

SINTEF Ocean og ABB inviterer til det siste innen utviklingen av hydrogenbaserte brenselceller i kombinasjon med batterier for et grønt skifte til sjøs.

• Få innsikt i brenselcelleteknologi med live-demo
  • Lær hvordan et verft tar ledelsen med de siste innovasjonene
  • Bli med på en eksklusiv omvisning i hybrid-laboratoriet

Tid: 3. april 2019, kl. 12.30-16.00

Sted:

SINTEF Ocean Hybrid lab

Marinteknisk senter

Otto Nielsens veg 10

Servering av lunsj, kaffe og kaker.

Påmeldingsfrist 22. mars 2019 via denne lenken:

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en global teknologileder innen kraftnett, elektrifiseringsprodukter, industriell automatisering og roboter og drivsystemer, med kunder innen energiforsyning, vann og avløp, industri samt transport og infrastruktur. Ved å bygge videre på over 130 års innovasjonshistorie former ABB i dag fremtiden for industriell digitalisering med to klare verditilbud: overføring av strøm fra kraftverk til strømuttak og automatisering av industrien fra naturressurser til ferdige produkter. Som hovedpartner for ABB Formel E, den helelektriske internasjonale FIA motorsportklassen, flytter ABB grensene for elektrisk transport og bidrar til en bærekraftig fremtid. ABB er til stede i mer enn 100 land og har ca. 147 000 ansatte. www.abb.no