Presseinvitasjon: åpning av Lillomarka arena

Lillomarka arena er et nytt helårsanlegg for breddeidretten i Oslo og i Groruddalen. Oslo kommune v/Kultur- og idrettsbygg har transformert et nærmiljøanlegg med et midlertidig preg til et topp moderne anlegg som gir gode vilkår for lokal breddeidrett, lek og aktivitet hele året.
Foto: Ken Opprann/ Kultur- og idrettsbygg Oslo KF

Oslo kommune v/Kultur- og idrettsbygg inviterer presse til å delta på åpningen av Lillomarka arena. Det er byrådsleder Raymond Johansen som forestår den offisielle åpningen av anlegget.

Fakta om åpningen:

Tid: Tirsdag 26. juni 2018 kl.16:30

Program:

• Byrådsleder Raymond Johansen holder tale og foretar den offisielle åpningen
  • Taler ved direktør i Kultur- og idrettsbygg Eli Grimsby, skipresident Erik Røste, leder i bydelsutvalget Mobashar Banaras, representant for brukerne av anlegget Gudbrand Bakke
  • Aktivitet i rulleskiløypa og omvisninger i arenaen

Sted: Lillomarka arena. Bergensveien 80, 0963 Oslo.

(Veibeskrivelse: kjør til enden av Bergensveien, inngang fra parkeringsplassen ved Badedammen på Grorud.)

Meld gjerne ifra til froydisskattum@kid.oslo.kommune.no dersom din redaksjon ønsker å komme.

Fakta om anlegget:

Lillomarka arena dekker et område på ca. 86 dekar og består av løyper for ski og rulleski, standplass for skiskyting, kunstgressbane for agility, arenabygg/varmestue og tekniske anlegg for drift. Anlegget er spesielt tilrettelagt for paraidretter. Med sin flotte beliggenhet tett inntil marka, og samtidig nærheten til der folk bor, er dette blitt et allsidig og viktig anlegg som har plass til alle, sommer som vinter.

Kontaktpersoner:

For byrådsleder Raymond Johansen:
Dorthe Moe Lianes, pressekontakt, tlf: 995 41 238

For direktør i Kultur- og idrettsbygg, Eli Grimsby:
Frøydis Fagerstrøm Skattum, kommunikasjonsrådgiver, tlf: 976 30 576

Foto: Ken Opprann/ Kultur- og idrettsbygg Oslo KF