Pensjonistforbundet

Presseinvitasjon - #slengpåengamling

17.8.2015 09:55 | Pensjonistforbundet

Eldre mennesker er den gruppen som er dårligst representert i kommunestyrene samtidig som det er eldre som bruker kommunale tjenester aller mest. Målet med kampanjen #Slengpåengamling er å få et økt mangfold i landets kommunestyrer. «Blir lokalpolitikken bedre med flere eldre i kommunestyrene?» «Har personstemmer, gjennom kumulering og slengere noen betydning for valgutfallet?» er blant temaene som blir berørt.

Hva: Pressefrokost

Hvor: Litteraturhuset i Oslo, møterom Kverneland,

Når: tirsdag 25. august 2015 fra klokken 08.30 til 09.45.

I panelet sitter statssekretær Astrid Nøklebye Heiberg, bystyrekandidat for Ap, Frode Kyvåg, ordførerkandidat for SV, Marianne Borgen, førstekandidat for FrP, Carl I. Hagen, bystyrekandidat for Unge Høyre, Maria Göthner, valgforsker Bernt Aardal og forbundsleder i Pensjonistforbundet, Jan Davidsen. Møteleder er Håvard Kleppa.

Påmelding til kommunikasjonssjef Kristin Ruud i Pensjonistforbundet, mobil: 900 58 625 eller e-post: kristin.ruud@pensjonistforbundet.no.

Vel møtt – og husk #slengpåengamling

Om Pensjonistforbundet

Pensjonistforbundet
Hammersborggata 12

22 34 87 70http://www.pensjonistforbundet.no/
Pensjonistforbundet er Norges største interesseorganisasjon for pensjonister med 210.000 medlemmer. Vårt formål er å arbeide for best mulig forhold for pensjonistene og for at deres stilling i samfunnet skal bli styrket.

Følg saker fra Pensjonistforbundet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Pensjonistforbundet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Pensjonistforbundet