Premiere på ny Karsten og Petra-film med soundtrack!

Alle landets barn kan glede seg ekstra stort denne helgen, for fra og med i dag kan alle se "Karsten og Petra på Skattejakt" på kino rundt om i hele landet!

Dette er den syvende og siste filmen i serien, som handler om at Karsten skal tilbringe sommerferien på hytten til familien til Petra på Hvaler. Der kommer de over en tidskapsel med gamle, rare saker, og en mystisk rebus som leder dem ut på en vaskeekte skattejakt!

Samtidig kommer albumet med musikken og sangene fra den nye filmen, og inkluderer også flere av de kjente og kjære sangene fra Karsten og Petra-filmserien, som en perfekt musikalsk avrunding på deres eventyr. Blant de nye låtene kan du høre "Ingenting er som normalt" av det store pophåpet Lila!

"Med sin syvende film klarer skaperne av Karsten og Petra å gi oss den barnefilmskatten vi har ventet på", skriver Aftenposten og gir terningkast 5!

Hør hele "Karsten og Petra på Skattejakt - De Aller Beste Sangene" her!

Ny singel fra Anders Jektvik27.7.2018 11:25Pressemelding

"Pubtrubaduren" Anders Jektvik har blitt kalt et av landets største musikalske talenter av selveste Jan Eggum, og det er på ingen måte uten grunn. Med album som "Sei det igjæn" og "No som ailt er bra" har han befestet sin posisjon som nettopp én av Norges aller fineste låtskrivere, også utenfor Midt-Norge. Det er også noe han fortsetter å bevise nå, ettersom Anders i dag følger opp hans seneste singel "Svale" med den neste i rekka; "I trailt'n". Den kan du høre her! – Jeg fikk ideen til denne sangen da jeg leste en reportasje der studier viser at man er lykkeligst i de trivielle hverdagsrutinene. Altså i tralten. Jeg ble litt ulykkelig av å lese dette, forteller Anders om bakgrunnen for "I trailt'n".

Einar Flaa er klar med andre singel fra kommende album20.7.2018 07:51Pressemelding

Einar Flaa tilbringer ikke nødvendigvis nattesøvnen i senga si. Han sover ofte ute på verandaen, under stjernehimmelen i vind, regn, sludd og snø ute på Skedsmokorset. Det er slik han trives best: å være nær naturen, og nå lager han musikk om sin kjærlighet for nettopp den. – På "Country Man" kommer jeg ut av skapet som naturelsker. Låten handler om å erkjenne hvem man er, og å leve det ut, forteller Einar om hans kommende singel, som også er oppfølgeren til "So Called Friend" som kom i begynnelsen av juni. Begge låtene er utsøkte smakebiter på Einars kommende album, som han selv betegner som en miljøplate. Før den kommer i høst er det bare å nyte "Country Man", som du kan høre her. Store, kompliserte spørsmål er trukket inn i Einars jordnære univers. Låtene handler om vinteren som forsvant, om havet som igjen vil sluke Einars hjemsted Melsomvik. Om nærhet til naturen, om frustrasjon og sinne over menneskers manglede kursendring, om fattig og rik, om håp og om å ikke gi opp. "Country M

KuToppen-albumet er ute nå!22.6.2018 13:31Pressemelding

Den 19. oktober er det duket for en film- og musikkfest av det sjeldne slaget for barna. Da kommer nemlig den store KuToppen-filmen på kino her i Norge, og med den følger en festival av et soundtrack med en bråte kjente artister! Mens du venter på filmen, kan du allerede i dag høre all musikken på KuToppen-albumet. Her finner du musikk fra både Emilie Nicolas, Lisa Børud, Odd Nordstoga, Arif & Unge Ferrari, Black Debbath, og mange, mange flere. Hør hele albumet her! – Vi ønsket oss et bredt spekter av ledende norske artister som på hver sin måte preger musikkbildet, og kastet ut følere i alle kanter. Responsen vi fikk var mer enn våre villeste drømmer! Makan til soundtrack skal du lete lenge etter, sier produsentene Ove Heiborg og Fredrik Kiøsterud hos Qvisten Animation, som står bak filmen med Dyreparken. I hele juli er det Gårdskonsert på KuToppen i Dyreparken. Låtene herfra er også med på albumet! – Med konserter i Parken, bøker, film og dette fantastiske albumet som lanseres i dag,