Premiere for T-Roc R i Genève

En kraftfull Volkswagen R-utgave av T-Roc er på vei. En konseptbil som vises på bilutstillingen i Genève, vil gi en klar pekepinn på produksjonsmodellen.

Konseptbilen T-Roc R

Etter introduksjonen mot slutten av 2017, har den helt nye crossovermodellen fra Volkswagen fått et solid fotfeste: I hele verden er mer enn 200 000 eksemplarer av T-Roc solgt.

Den stilfulle allrounderen, som kombinerer suvereniteten til en SUV med dynamikken til en bil i kompaktklassen, vil nå få en ytterligere dimensjon: R for Racing.

De R-spesifikke designelementene blir tydelige, både utvendig og innvendig, med en egen utforming foran og bak som mest markante kjennetegn.

Produksjonsmodellen vil få imponerende ytelser signert Volkswagen R. (Flere detaljer avsløres nærmere bilutstillingen i Genève, 5.– 17. mars).

Den nye T-Roc R er utviklet og testet av Volkswagen R, blant annet på legendariske Nürburgring Nordschleife.

I utviklingsarbeidet har Volkswagen R også dratt nytte av ekspertisen til vår egen Petter Solberg, verdensmester både i rally og rallycross. Volkswagens racerfører Benjamin Leuchter har også bidratt.

Volkswagen R er et 100% heleid datterselskap av Volkswagen AG. Bokstaven R har stått for Racing siden den første modellen, Golf R32, og utrykker en tett tilknytning til motorsport.

Konseptbilen T-Roc R

240 33 300http://www.volkswagen.no/