Premier League til TV 2

TV 2 har kjøpt rettighetene til Premier League frem til 2022.

– Vi ervirkeligglade for at verdens beste fotballiga skal sendes på TV 2 og TV 2 Sumo helt frem til 2022. Siden 2010 har vi bygget opp en sportsredaksjon med engasjerte og dyktige medarbeidere, og et splitter nytt studio i Bergen. Det betyr mye for oss at vi nå får muligheten til satse videre de neste fire årene, og gi norske Premier League-fans en enda bedre opplevelse. For alle oss i Norge som elsker engelsk fotball er dette en gledens dag, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Rettighetene gjelder for alle TV 2s plattformer.

Premier League Executive Chairman Richard Scudamore sier:

– Det er stor interesse for Premier League i Norge med langvarig og lidenskapelig støtte for mange av våre klubber. TV 2 har en utmerket dekning av Ligaen, og de når fotball-fans med engasjerende innhold som er tilgjengelig på flere plattformer. Vi er veldig fornøyde med at samarbeidet vil fortsette i ytterligere tre sesonger.

Olav T. Sandnes er sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.