Premier League til TV 2

TV 2 har kjøpt rettighetene til Premier League frem til 2022.

– Vi ervirkeligglade for at verdens beste fotballiga skal sendes på TV 2 og TV 2 Sumo helt frem til 2022. Siden 2010 har vi bygget opp en sportsredaksjon med engasjerte og dyktige medarbeidere, og et splitter nytt studio i Bergen. Det betyr mye for oss at vi nå får muligheten til satse videre de neste fire årene, og gi norske Premier League-fans en enda bedre opplevelse. For alle oss i Norge som elsker engelsk fotball er dette en gledens dag, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Rettighetene gjelder for alle TV 2s plattformer.

Premier League Executive Chairman Richard Scudamore sier:

– Det er stor interesse for Premier League i Norge med langvarig og lidenskapelig støtte for mange av våre klubber. TV 2 har en utmerket dekning av Ligaen, og de når fotball-fans med engasjerende innhold som er tilgjengelig på flere plattformer. Vi er veldig fornøyde med at samarbeidet vil fortsette i ytterligere tre sesonger.

Olav T. Sandnes er sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!