Postfly styrtet

8.1.2016 07:44 | Posten Norge

Postflyet som styrtet i natt, opererte på vegne av Posten Norge og fraktet post og pakker fra Østlandet til Nord-Norge.

Posten Norge har i hele natt hatt tett kontakt med West Atlantic, som er leverandør av flytjenester for postgangen. Det er flyselskapet som har kontakten med redningstjenesten og øvrige myndigheter i saken, og Posten Norge har bidratt med dokumentasjon.

Våre tanker går først og fremst til familiene og pårørende til de savnede.

Flyet fraktet A-post, småpakker og ekspresspakker fra store deler av Østlandet og til Nord-Norge.

Som følge av flystyrten, har West Atlantic og Posten Norge blitt enige om å innstille postflyet som skulle til Svalbard i formiddag. Pilotene i dette flyet er kolleger av de to som førte det styrtede flyet.