Unloc

Postens "innovative" løsning er gammelt nytt

Posten annonserte nylig at de tester levering bak lukkede dører. Men det er ikke noe nytt!
Bilde fra piloten Unloc og Helthjem hadde i September

Allerede i september i fjor ble løsningen satt i gang av Easy2You og Schibsteds Helthjem i samarbeid med Unloc. Sammen representerer de Norges største distribusjonsnettverk for hjemlevering. De bruker allerede løsningen daglig til levering av varer—uten at noen behøver å være hjemme. Postens "innovasjon" er altså gammelt nytt, men riktig nok en viktig milepæl for dem og samfunnet.

Netthandel øker kontinuerlig, men hjemlevering har hele tiden vært en håpløst dårlig opplevelse. - Det burde ikke være nødvendig å tilbringe en hel dag hjemme mens vi venter på en leveranse som aldri kommer, sier Kris Riise, gründer og daglig leder i Unloc.

Flere og flere husstander tar i bruk digitale låser. Dermed kan det tilrettelegges for enklere og mer effektiv hjemlevering. Med Unloc får budene mulighet til å åpne døren med mobiltelefonen sin. Ettersom nøkkelen er digital kan man sikre at budet autentiseres og kun har tilgang i en bestemt tidsperiode. Nøklene slettes automatisk etter bruk.

Digitale nøkler gjør at logistikkselskaper unngår bomturer. De kan derfor optimalisere kjørerutene sine og redusere mengden CO2-utslipp. Samtidig som kundene kan nyte mer frihet i form av å slippe «husarrest».

Mer enn 13 000 dører har allerede blitt låst opp med Unloc de siste månedene. Med andre ord har det blitt avverget mange husarrester og bomturer.

Bilde fra piloten Unloc og Helthjem hadde i September

Om Unloc

Unloc
Grundingen 2

+47 97 52 02 50https://unloc.no

Ny teknologi har bidratt til smarte løsninger og et enklere liv. Men fortsatt står vi utenfor inngangsdøra og lurer på hvor det har blitt av nøkkelen. Eller tilbringer en hel dag hjemme mens vi venter på en leveranse som aldri kommer. Nå er det på høy tid å digitalisere nøklene. Unloc har utviklet en løsning som gjør det like enkelt å dele en nøkkel som det er å sende en tekstmelding. Med kun et par tastetrykk kan du slippe inn blomsterbudet, vaskehjelpen eller en fra husholdningen som har glemt nøkkelen på jobben. Enkelt, sikkert og effektivt.

Følg pressemeldinger fra Unloc

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Unloc på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Unloc

Overtegnet på tre timer — oppstartsselskapet Unloc henter 6,9 millioner. Og de ansatte høyner med 3,2 millioner.28.3.2019 06:30:00 CET | Pressemelding

Unloc gjør det like enkelt å dele en nøkkel som det er å sende en tekstmelding. I 2018 gjennomførte de sin første investeringsrunde, og nå i mars har de igjen vært i markedet for å tilføre frisk kapital. Emisjonen ble overtegnet i løpet av noen timer av eksisterende aksjonærer, med flere interessenter enn det fantes tilgjengelige aksjer. Nå skal selskapet rigges for stadig større oppdrag og flere strategiske samarbeid.