Posten vil gi deg en hemmelig julevenn

I en travel førjulstid er det viktig å tenke på sine medmennesker. Nå vil Posten at du skal få – og bli – en hemmelig julevenn.

Mange kjenner «Secret Santa» eller «hemmelig venn» fra skolen. Da får du utdelt en å være hemmelig venn for, og noen blir din hemmelige venn. Hvem det er, er hemmelig – selvsagt. Nå vil Posten invitere hele Norge med på leken, og har laget en enkel løsning for det hele på posten.no/jul.

- Det handler om gleden ved å gi og å motta noe. Et hyggelig brev, kort eller gave gjør førjulstiden bedre og morsommere. Å sende en hilsen eller en gave til en ukjent venn passer julens budskap om å tenke på andre, sier pressesjef John Eckhoff i Posten.

#julevenn
Når du melder deg på får du tilsendt en frankert konvolutt du kan sende til din hemmelige julevenn, så du må verken kjøpe eller sende en gave for å være med på leken.

- Hva med å la barna tegne på kortet? Kanskje din julevenn bor på samme sted som deg, slik at du kan invitere på en kaffe? Det viktigste er at vi tenker på andre og vil gjøre noe fint for den man er hemmelig julevenn for, sier Eckhoff.

På emneknaggen #julevenn oppfordres alle deltakerne til å legge ut bilder av postkortene, gavene og annet de gir og får fra sin hemmelige julevenn. Via emneknaggen kan man med andre ord følge med på givergleden over det ganske land.

Håndballjentene er med
Vil du ha Heidi Løke, Thorir Hergeirsson som din hemmelige julevenn? Eller vil du være hemmelig julevenn for kommentatorene Harald Bredeli eller Bent Svele? Håndballjentene våre er ikke bare klare for VM i Tyskland, men skal også være med å leke hemmelig julevenn.

Her er det bare for ivrige håndballfans og andre å melde seg på!