Posten Norge åpnet logistikksenter i Narvik

Konsernsjef Tone Wille åpnet torsdag 11. mai Posten og Brings nye logistikksenter Narvik.
Konsernsjef Tone Wille i Posten Norge stod for den offisielle åpningen av logistikksenteret. Her flankeres hun av regiondirektør Per Ivar Tiller (til venstre) og distriktssjef Karl Henrik Karlsen. Foto: Tore Oksnes

120 personer er tilknyttet logistikksenteret, som ligger i Bjerkvik, 18 kilometer nord for sentrum. Logistikksenteret vil håndtere 1,3 millioner pakker og over 50 000 tonn gods i året. I tillegg leverer senteret lagertjenester og temperert gods.

– For Posten Norge er det en milepæl at vi nå har samlet hele vår logistikkvirksomhet i Lofoten, Vesterålen, Harstad, Narvik og Indre Troms. Det er til gode for våre kunder, samarbeidspartnere, medarbeidere og hele regionen, sier Tone Wille.

Posten valgte lokalisering i Bjerkvik fordi det er et sentralt trafikknutepunkt i regionen.

– Dette er en region hvor næringslivet har hatt en positiv utvikling. Det er ingen grunn til å tro at fremtiden ikke skal bli like spennende. Regionen ligger sentralt plassert i Nord-Norge, hvor næringslivet stadig blir sterkere. Behovet for raske, miljøvennlige og gode logistikktjenester vil øke. Vår ambisjon er at Posten og Bring skal gi våre kunder det beste tilbudet, legger Wille til.

Logistikksenteret er ett av 18 som Posten Norge er i ferd med å etablere rundt om i hele landet. De vil gi konsernet et industrielt og effektivt logistikknettverk.

Posten og Brings logistikksenter Narvik

• Plassert i Bjerkvik i Narvik kommune.
  • I drift fra våren 2017.
  • 6000 kvadratmeter stort.
  • Skal dekke Lofoten, Vesterålen, Harstad, Narvik og Indre Troms.
  • Vil håndtere 1,3 millioner pakker og over 50 000 tonn gods i året.
  • 120 medarbeidere er tilknyttet logistikksenteret.
    Erstatter to terminaler i Narvik, og terminaler i Leknes, Sortland og Harstad.

Posten og Brings logistikksenter Narvik ligger i idyllisk natur i Bjerkvik nord for Narvik senter. Foto: Tore Oksnes