Posten Norge

Posten nominert til internasjonal innovasjonspris

Del

Posten Norge er sammen med Buddy Mobility nominert til prisen «Delivery Innovation of the Year» for utvikling av en selvgående brev-og pakkerobot.

Postens selvkjørende brev- og pakkerobot får internasjonal oppmerksomhet. FOTO: Colourbox / Posten
Postens selvkjørende brev- og pakkerobot får internasjonal oppmerksomhet. FOTO: Colourbox / Posten

Roboten ble presentert under Arendalsuka i august, og skal testes ut i Kongsberg senere i høst og vinter.

- Vi er stolte over nominasjonen, som viser at arbeidet Posten Norge gjør med innovasjon legges merke til også internasjonalt. En kombinert brev og pakkerobot har muligheter til å gi postmottakerne et bedre og enklere tilbud, samtidig som distribusjonen blir mer kostnadseffektiv, sier konserndirektør Gro Bakstad i Posten Norge.

Vinneren av prisen blir kåret under den store messen Post-Expo i Hamburg 10. oktober. De nominerte i klassen er: 

• Posten Norge og Buddy Moblility for utvikling av en selvkjørende brev-og pakkerobot.
• On the dot, for teknologi som gjør leveranse samme dag mulig.
• Swiss Post, for å utvikle droner til bruk i helsevesenet.
• Image Architects & ZCS International for å utvikle postroboter.
• Locpin for utvikling av kartteknologi.
• Worldpay for utvikling av betalingsløsninger for bruk av droner.

Les også: Samferdselsministeren avduket Postens nye robot

Kontakter

Bilder

Postens selvkjørende brev- og pakkerobot får internasjonal oppmerksomhet. FOTO: Colourbox / Posten
Postens selvkjørende brev- og pakkerobot får internasjonal oppmerksomhet. FOTO: Colourbox / Posten
Last ned bilde
Konserndirektør Gro Bakstad i Posten Norge. FOTO: Thomas Brun / Posten
Konserndirektør Gro Bakstad i Posten Norge. FOTO: Thomas Brun / Posten
Last ned bilde

Om Posten Norge

Posten Norge
Posten Norge
Biskop Gunnerusgate 14
0185 Oslo

22 03 00 00http://www.postennorge.no

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.