Posten bytter ut femsifret nummer
Forbrukerombudet krever at privatkunder ikke skal henvises til spesialnummer når de skal ringe til kundeservice. Posten Norge tjener ikke penger på disse numrene, men å ringe spesialnummer koster i mange tilfeller rundt to-tre kroner i minuttet, avhengig av telefonoperatør.
- Femsifret nummer ble i sin tid innført for at det skulle være enklere å benytte for kundene. Det er lite som tyder på at teleselskapene ønsker å senke takstene, så derfor innfører vi heller 22 03 00 00 som nytt nummer til kundeservice, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
En avgjørelse fra EU-domstolen tidligere i år stadfester at Markedsføringsloven forbyr næringsdrivende å henvise kundene sine til spesialnummer. Det gjelder numrene som koster mer enn grunntakst når de skal kontakte kundeservice.
- Vi vil innen 15. oktober endre informasjon om nytt telefonnummer i våre digitale kanaler og på vårt markedsmateriell, sier Eckhoff.
Det nye nummeret 22 03 00 00 er allerede tatt i bruk og kan også benyttes fra utlandet. Det gamle 04004 kan benyttes frem til 15. oktober.
Forbrukerombudet: Må slutte med dyre spesialnummer til kundeservice
Kontakter
John EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom