Populært med REMA-fagbrev

27 spente og glade REMA-mennesker fra hele landet møttes i Oslo i dag for å starte sin fagbrevutdanning. REMA 1000 er første dagligvareaktør som tilbyr alle sine ansatte skreddersydd fagbrev.

Den teoretiske delen av fagbrevet er utarbeidet av nettlæringsleverandøren Didac som samarbeider med BI, en solid samarbeidspartner som vi er stolt av å ha med på laget. Målet er å legge til rette for at flere medarbeidere får økt kompetanse og at de får styrket sitt talent til butikkfaget.

- Vi mener at å bygge denne kompetansen gir selvtillit, det gir personlig utvikling og det gjør oss sterkere og mer attraktiv som merkevare, sier Eivind Hilling, sjef for fagbrevutdanningen.

Det er stor pågang av Kjøpmenn som ønsker å bygge kompetanse hos sine medarbeidere, det gleder oss enormt. Det er kundenes opplevelse av oss i butikk som er avgjørende for suksess, fortsetter han

Gry Furnes Ulleland er en av de som trippet ved oppstart i dag. Hun har jobbet 5 år i REMA-systemet og har trivdes veldig godt med det.

- Jeg har lyst til å komme meg videre i systemet og få mer opplæring innen økonomisk butikkdrift. Målet er å en gang bli Kjøpmann i REMA 1000, sier Ulleland spent.

Med fagbrevet tilrettelegger REMA 1000 for at Kjøpmenn kan tilby medarbeidere som har jobbet minst fem år i butikk en formell utdannelse innen salgsfaget.Utdanningen er offentlig godkjent og gir kompetanse innenfor disse fire hovedområdene:

• Service og salg
  • Markedsføring
  • Økonomi og svinn
  • HMS og administrasjon

Programmet startet opp høsten 2015, og i løpet av 2017 vil over 100 ansatte ha styrket sin kompetanse gjennom fagbrevutdanningen. Vi har Norges aller fremste Kjøpmenn, entusiasmen og søknadsmengden til fagbrevutdanningen er et sterkt bevis på at våre Kjøpmenn ønsker å utvikle sine medarbeideres talent.

REMA 1000 er mulighetenes bedrift, vi er opptatt av å se folk for hva de kan bli. Kunnskapsrike og motiverte medarbeidere er avgjørende, og vi ønsker å videreutvikle de som har vilje og talent for faget. For de som ønsker en karriere i REMA 1000 og sitter med en Kjøpmannsdrøm i magen – så kan fagbrevutdanning være en flott mulighet for mange.

Kontaktperson:

Eivind Hilling, Kjøpmannstrener: +47 41553739