Populær Boligmesse til Skien Fritidspark i helgen

11.10.2016 12:02 | Compass Fairs

Hele 85 boligeksperter stiller ut på helgens Boligmesse i Skien Fritidspark 14. - 16. oktober. - Her blir det masse inspirasjon og gode råd til alle som skal pusse opp, oppgradere eller bytte bolig utover høsten og vinteren, sier prosjektleder Toril Hallan fra arrangøren Compass Fairs AS.

Helgens Boligmesse er en av tyve boligmesser i 2016. Arrangøren Compass Fairs har holdt på i 20 år, og har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste tre årene. Bare i høst har besøket økt med 20 % på de tre første messene.

Høstkulda har gjort sitt inntog, og med den kommer nordmenns oppussingsiver.

- Vi har arrangert fire Boligmesser i høst, og merker godt at folk ønsker både eksperthjelp, inspirasjon og gode tilbud til sine kommende prosjekter hjemme og på hytta, sier Hallan. Så langt har Boligmessene notert seg mer enn 20 % flere besøkende enn i fjor, og forhåndsinteressen for helgens messe er stor.

- I år har vi samlet en veldig god miks av eksperter fra ulike bransjer i Skien Fritidspark. Nå er det for eksempel et godt tidspunkt for å investere i en ny peis eller ovn, eller installere varmepumpe og ventilasjonsanlegg, og vi har et godt utvalg av eksperter som kan hjelpe til med det, anbefaler hun.

- Dessuten ligger solen lavt, og mange ønsker veiledning for å velge riktig solskjerming. Publikum vil også finne mange gode ideer til oppgradering av alt fra kjøkken, bad, trapp og tak til gulv, garasje, utemiljø og mye mer.

Hallan understreker at Boligmessen er aktuell både for de som skal gjøre jobben selv, og for de som ønsker å engasjere dyktige håndverkere.

- Her kan publikum snakke med både byggmestere, rørleggere, elektrikere, malere og blikkenslagere, for å nevne noe.

Ny bolig eller hytte?
For de som vurderer å kjøpe ny bolig eller hytte, eller selge eksisterende, er et besøk på Boligmessen midt i blinken. - Skien Boligbyggelag sparker i gang salget på Lekeland Park, og vi har med oss flere hus- og hytteleverandører, utbyggere, eiendomsmeglere og forsikringsleverandører.

Se messeavis med program og utstilleroversikt.

Foredrag og konkurranser
Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n» fra TVNorge, kommer både lørdag og søndag og holder foredrag om kreative ting man kan gjøre i hjemmet. Han leder også konkurransen "Handy Girl" og «Ballongslippet» på lørdag, og på søndag er det trekning av to finalister til årets messekonkurranse Jakten på Otto. Premien er oppussing for 1 million kroner utført av Otto og hans team.

Les mer på www.boligmesse.no

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Toril Hallan Tlf. 907 73 789/e-post toril@boligmesse.no

I "Jakten på Otto" kan en heldig vinner få oppussing med Otto Robsahm og hans team, verdt 1 million kroner. Man må besøke Boligmessen for å delta. Foto: Bård Gundersen
Det vanker eksperthjelp fra mange bransjer på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen
Lørdag kl. 14  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 14 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse

Vinn kjøkken og treff 60 utstillere på helgens Boligmesse i Nordlandshallen27.3.2017 10:40Pressemelding

Skal du skal kjøpe nytt kjøkken, fornye det du har, eller satser du på å vinne et splitter nytt kjøkken? Da er helgens Boligmesse i Nordlandshallen i Bodø et smart sted å dra 31. mars – 2. april. – Vi har 60 utstillere med gode tips, eksperthjelp og tilbud til deg som skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs AS.