Compass GroupCompass Group

Politiets Fellestjenester velger Eurest

Compass Group v/Eurest AS blir Politiets Fellestjenesters nye hovedleverandør av mat og service. Avtalen gjelder drift av en del av politiets kantiner, kaffebar, møte- og arrestmat. Avtalen har en verdi på ca. 250 millioner over kontraktsperioden.
- Avtalen med Politiets Fellestjenester er en stor og viktig kontrakt for Eurest og Compass Group, sier Kathinka Friis-Møller, Managing Director for Compass Group Nordics. Fotograf: Britt K. Andersen. Compass Group eier alle rettigheter. Bildet er til fri benyttelse av pressen.

- Vi gleder oss over at Politiets Fellestjenester har valgt oss som leverandør for 16 lokasjoner, med opsjon på syv til. Dette er en stor og strategisk viktig avtale, sier Kathinka Friis-Møller, administrerende direktør for Compass Group.

Kantinene som er omfattet av avtalen er lokalisert fra Tromsø i Nord til Sarpsborg og Skien i Sør, og er tidligere driftet av ulike leverandører. De ligger i bygg med mellom 100 og 2200 ansatte.

- Vi har hatt et godt samarbeid siden vi overtok enheten på Grønlandsleiret i 2007, og ser frem til å utvide samarbeidet med nye enheter og nytt konsept, sier Friis-Møller.

Politiets Fellestjenester, PFT, er politiets profesjonelle leverandør av administrative produkter og tjenester. PFT er en pådriver for å utvikle et mer enhetlig politi gjennom innovasjon, standardisering og enhetlige løsninger.

Tel:+47 950 37 842kfm@compass-group.no

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en omsetning på 22,5 milliarder pund. Konsernet har over 600 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 2000 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

Følg pressemeldinger fra Compass Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Compass Group

KuttMatsvinn2020-kampanje sparkes i gang hos NHO - Eurest og Matvett vil ha med de ansatte på å KUTTE matsvinnet28.1.2019 07:30:00 CET | Pressemelding

Det historiske samarbeidsprosjektet om å redusere matsvinnet med 20 prosent i norsk serveringsbransje tar stadig nye grep. Over 1850 serveringssteder har tilsluttet seg prosjektet og er i gang med å kartlegge og gjennomføre tiltak for å redusere matsvinnet sitt. Nå inviterer Eurest og Matvett til KuttMatsvinn-uke blant de ansatte i NHO-bygget på Majorstuen.