Compass GroupCompass Group

Politiets Fellestjenester velger Eurest

Compass Group v/Eurest AS blir Politiets Fellestjenesters nye hovedleverandør av mat og service. Avtalen gjelder drift av en del av politiets kantiner, kaffebar, møte- og arrestmat. Avtalen har en verdi på ca. 250 millioner over kontraktsperioden.

- Avtalen med Politiets Fellestjenester er en stor og viktig kontrakt for Eurest og Compass Group, sier Kathinka Friis-Møller, Managing Director for Compass Group Nordics. Fotograf: Britt K. Andersen. Compass Group eier alle rettigheter. Bildet er til fri benyttelse av pressen.

- Vi gleder oss over at Politiets Fellestjenester har valgt oss som leverandør for 16 lokasjoner, med opsjon på syv til. Dette er en stor og strategisk viktig avtale, sier Kathinka Friis-Møller, administrerende direktør for Compass Group.

Kantinene som er omfattet av avtalen er lokalisert fra Tromsø i Nord til Sarpsborg og Skien i Sør, og er tidligere driftet av ulike leverandører. De ligger i bygg med mellom 100 og 2200 ansatte.

- Vi har hatt et godt samarbeid siden vi overtok enheten på Grønlandsleiret i 2007, og ser frem til å utvide samarbeidet med nye enheter og nytt konsept, sier Friis-Møller.

Politiets Fellestjenester, PFT, er politiets profesjonelle leverandør av administrative produkter og tjenester. PFT er en pådriver for å utvikle et mer enhetlig politi gjennom innovasjon, standardisering og enhetlige løsninger.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en omsetning på 22,5 milliarder pund. Konsernet har over 600 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 2000 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

- Det er et godt tegn at kunden foretrekker oss etter en grundig anbudsprosess, hvor alle konkurrentenes tilbud kom på banen. Det tyder på at kunden opplever at vi leverer høy kvalitet, og setter pris på vårt fokus på kontinuerlig forbedring og HMS, sier Kathinka Friis-Møller, driftsdirektør i Norge. Compass Group er en av Nordens største leverandører av kantine og FM- tjenester, og er kjent for det restaurantlignende kantinekonseptet «Puur» samt skreddersøm av øvrige tjenester. - I Compass Group satser vi langsiktig og jobber hardt for å holde kundene fornøyde gjennom hele kontraktsperioden. Dette arbeidet har ført til at vi det siste året har beholdt 95 prosent av våre utløpte kontrakter, sier Friis-Møller. Statnett er et norsk statsforetak med ansvar for å utvikle, eie og drive det sentrale elektrisitetsnettet i Norge. De sørger for overføring av elektrisk kraft til hele landet, og for at det til enhver tid er balanse mellom forbruk og kraftproduksjon. Om Compass Group Compass Group