Pojkarna slipper remake av Björn Afzelius

Endelig er Pojkarna klare med sin neste singel. Denne gangen har de blåst nytt liv i alles kjære «Tusen Bitar», som ble gjort kjent av den svenske artisten Björn Afzelius. Med seg på vokal har de den talentfulle artisten Flickan.

Pojkarna er ordentlige pionerer når det kommer til resirkulering av svenske slagere. Debuten «Pojkarna Som Busar», som var en cover-versjon av hitsingelen til Björn Rosenström, ble en slager under årets skisesong. Pojkarna har nå forvandlet «Tusen Bitar» til en tropisk perle, som vekker det nostalgiske hjerte til de eldre, men også dansefoten til den yngre generasjonen.

Hør låten HER.

Tredje låt fra Gatekunst 6 - "I'm Done" med Kaveh og Abelone13.10.2017 11:28Pressemelding

I dag kommer tredje låt fra Gatekunst 6, "I'm Done". På denne låten har Gatekunst samlet veteranen Kaveh, talentfulle Abelone og hit-produsenten Jesper Borgen. Kaveh er som Gatekunst-veteran å regne, da prosjektet var et viktig ledd i starten av hans karriere. Han synes det var viktig å gi tilbake i form av deltagelse på årets album. Både han og hit-produsenten Jesper Borgen (Alan Walker, Marcus & Martinus & Morgan Sulele) falt for søknaden til Abelone, og var raske med invitere henne i studio. Resultatet ble låten "I'm Done", som er en tøff r&b-låt hvor de to artistene utfyller hverandre på en meget god måte.   HØR "I'M DONE" HER     "Eg syns låten blei heftig, glede meg til folk får høre det. Vi startet fra scratch sammen med Jesper Borgen og Kaveh, de va proffe fra the first moment. For meg va det inspirerende å jobbe med så dedikerte folk som de og eg føle at alle gjorde en utrolig bra jobb. Resultatet ble låta "I'm Done" som er en typ break up song. Eg digge den og håpe folk digg

Hkeem slipper sommerens publikumsfavoritt - En som meg13.10.2017 11:28Pressemelding

Etter en hektisk sommer på turné og utallige konserter, slipper Hkeem, "En som meg", som har vært den ultimate publikumsfavoritten. 20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 29 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. I dag slipper han "En som meg", en up-tempo smash med sommerlige og varme vibber, som desidert har vært favoritten blandt publikum på alle konserter han har spilt på.     HØR "EN SOM MEG" HER   "En som meg" handler om en jente man ikke kan få, men på en humoristisk måte. Jeg håper folk får en feel good vibe, selvom det ikke går veien jeg ønsker I låta. Denne låta kom ganske spontant mens jeg var i X-ray sitt studio i Oslo. Kompisen min, Snacks, hadde allerede lagd en skiss

Tom Chaplin slipper julealbum13.10.2017 11:16Pressemelding

Den tidligere Keane-vokalisten følger opp suksessen fra solodebuten med albumet «Twelve Tales of Christmas». Albumet slippes 17. november. I dag slapp han låta «Under A Million Lights», som er første singel fra albumet.  Albumet er produsert av David Kosten og ble spilt inn på legendariske Abbey Road, Muttley Ranch og Snap Studios. Albumet inneholder 8 originallåter som er co-skrevet av Chaplin og covere av juleklassikeren «Walking In The Air», Joni Mitchells «River», «2000 Miles» og «Stay Another Day» av East 17.  På albumet prøver Chaplin å skildre både det flotte, og det mindre flotte ved julen. “The four covers I chose are personal favourites and all very distinct from one another. I found Christmas a great source of inspiration for writing my own songs. There’s a bittersweet quality to this time of year that made me want to explore the themes of love, lost love and remembering those we have lost.”, sier han. Tom Chaplin er mest kjent som vokalisten i suksessbandet Keane, som har t

Tøffere og mer urbant fra Kajander13.10.2017 10:37Pressemelding

På den nye singelen ”Naken” viser Kajander oss en tøffere og mer urban side av seg selv. Det er bare å finne frem danseskoene, for dette er en låt som kommer til å ta av dansegulv over hele landet.   HØR "NAKEN" HER. ”Jeg hadde lyst til å teste noe helt nytt denne gang, og er superstolt over resultatet! Det er veldig spennende å utforske en annen sjanger enn den jeg har beveget meg innenfor til nå”, sier Kajander. ”Naken” er co-skrevet med og produsert av Erik Smaaland, som også står bak en av årets største hits, nemlig Hkeems ”Fy Faen”. Bendik Kajanders aller første singel ble plukket opp av NRK P3 i 2016 og siden den gang har det gått slag i slag for den unge mannen fra Ørsnes i Lofoten. Med bare fire låter ute på Spotify, har Kajander bygget seg en fanskare, blitt listet på P3, P1 og spilt på Øyafestivalen, VG-listeshow, by:Larm, Pstereo og Rakettnatt, for å nevne noen.

Shania Twain klar for Oslo Spektrum9.10.2017 10:30Pressemelding

I dag annonserte superstjernen at hun legger til ni konserter på sin Europa-turné neste år. Et av stedene som får besøk av den flere ganger platina og prisvinnende artisten er Oslo Spektrum 16. oktober 2018. Billetter i salg fredag 13. oktober kl. 10.00. Forsalg via livenation.no fraonsdag 11. oktober kl. 10.00. Tre tiår inn i sin karriere, og aktuell med det nye albumet «NOW»,er Shania Twain i toppform. Albumet som inneholder singelen «Swingin’ With My Eyes Closed» og godlåta «Life’s About to Get Good», markerer første gang Shania har tatt på seg rollen som hovedlåtskriver og medprodusent. I kjølvannet av opptredenene på «Strictly Come Dancing» og «The One Show», i tillegg til Radio 2 Breakfast Show med Chris Evans, føler Shania at «it’s time to get back out there and give the music a chance to live a life!». Hun legger derfor ut på sin først Europa-turné siden «huge Up! Tour» i 2004. Shania Twain har vunnet fem Grammy-priser, og er den regjerende dronningen av country-pop. Med 90 mil

The Rolling Stones slipper «On Air»6.10.2017 11:10Pressemelding

1. desember slipper det legendariske bandet «The Rolling Stones – On Air», som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. «The Rolling Stones – On Air» kan forhåndsbestilles fra og med i dag.  Samlingen slippes via Polydor på CD, en dobbel CD deluxe-utgave og i to forskjellige vinylutgaver. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album.  Allerede i dag slippes «Come On», som ble spilt på programmet «Saturday Club» i 1963. Denne er nå tilgjengelig på alle plattformer. «On Air» inneholder også klassikere som «( Can’t Get