Podcast fra Triana Iglesias

"Triana & Gutta" er en serie samtaler mellom Triana Iglesias og mannlige gjester. Første episode tilgjengeliggjøres onsdag 29. januar.
Triana & Gutta (foto Ida Bjørvik)

Kvinner og menn er forskjellige.
Kvinner og menn har vanskelig for å forstå hverandre.
Triana og Gutta er forskjellige.
Triana og Gutta skal forsøke å forstå hverandre.

"Noen ganger føler jeg at kvinner og menn virkelig er fra ulike planeter" forklarer Triana Iglesias.
"Er det sånn at kjæresten min, eller mine mannlige venner, tenker annerledes enn jeg gjør bare fordi de er menn og jeg kvinne? Jeg opplever til og med at vi noen ganger uttrykker oss sånn at jeg tror vi er helt enige om noe, og så viser det seg at vi snakker helt forbi hverandre."
Alle er vi forskjellige, og vi formes av oppvekst og opplevelser, men er kvinner og menn så grunnleggende ulike at de er programmert til å tenke ulikt?
Og er dette i så fall bare et problem?

"Jeg er veldig nysgjerrig på dette, og tenker at vi kan lære mye av hverandre når perspektivet tidvis er så forskjellig. Jeg vil finne ut mer om hvorfor mennesker, og spesielt menn, er som de er, tenker, snakker og handler som de gjør."
Triana var i tenkeboksen om en YouTube-serie med "jentesnakk".
Her skulle de stadig tilbakevennende temaene i samtalene i venninnegjengen diskuteres. Med nettopp venninnene.
Men så innså hun at det ofte var i samtalene med bestekameratene, og kjæresten, som kom med helt andre innspill og tanker, at hun oftest ble utfordret og kanskje også lærte mest.
"Ikke at de alltid har rett, for det har de ikke, men de tvinger meg gjerne til å lytte, tenke og argumentere på en annen måte. Og det er sunt!"

Slik oppsto "Triana & Gutta".
Og podcast-formatet ble valgt fordi det føles så mye mer intimt.
Ikke bare for Triana og gutta hun har som gjester, men også for lytterne. Og hvem er det Triana henvender seg til?
"Både kvinner og menn trenger å høre dette. Kanskje spesielt menn kan ta til seg hvor åpne gjestene mine er om følelser, hvordan sårbarheten de tør vise vitner om mot og styrke, ikke svakhet. Og forhåpentlig kan podcasten inspirere til flere gode og åpne samtaler, både mellom menn og mellom og kvinner."
Triana beskriver podcasten som både nyttig og underholdende.
"Jeg ble overrasket over hvor åpne gutta har vært til nå. Hvordan de tar utfordringen med å dele ting de aldri har delt før. Det har faktisk blitt noen tårer. Men det er ikke bare dypt, det er massevis av humor og latter også!"
Selv vokser Triana på å gå under overflaten på ting, og hun utfordrer seg selv ved å gå dypt inn i samtaler som kan være utfordrende, også for henne.
"Jeg er på en reise som menneske, så jeg prøver å se saker fra andre perspektiver, være åpen for andres tanker og lære mer om både dem og meg selv."

Og hvem er så disse gutta Triana skal snakke med?
"Det er gutter og menn jeg synes er spennende. Noen kjenner jeg godt, andre er jeg bare nysgjerrig på."
Hun utdyper "De fleste er kjente på et eller annet vis, men det er kanskje noen du vet hvem er uten at du vet så mye om dem. Dessuten snakker vi kanskje ikke om det de er kjent for i det hele tatt."
Temaene varierer fra møte til møte, men det er én ting Triana har merket at alle gutta styrer unna.
"Mensen! De blir litt småsvette av å skulle diskutere noe sånt. Så da blir det nok en hel episode om det om ikke så altfor lenge".
Så da kan "Triana & Gutta" beskrives som en podcast om blod, svette og tårer?
"Ja, blod, svette og tårer. Pluss selv-kjærlighet og latter!"

I første episode av "Triana & Gutta" er Adrian Sellevoll gjest.
Episoden slippes onsdag 29. januar, og du finner den overalt der du hører på podcast.

Denne podcast-serien er den første i et samarbeid mellom Sony Music Norway og Både Og...
Produksjonsselskapet Både Og... har vært innovatører innen utviklingen av podcast i Norge.
De står bak suksessen Tusvik & Tønne, en av Norges aller mest populære podcaster.
Se www.borp.no for en fullstendig oversikt.

Triana & Gutta (foto Ida Bjørvik)
Triana Iglesias (c) Ida Bjørvik

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.

Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway