Planlegg hvilke filmer du skal se på flyreisen hjemmefra

Reiseopplevelsen vil bli enda bedre når verdens mest prisvinnende flyselskap lanserer verdens første underholdningsapp. Med den nye appen kan du i god tid før avreise planlegge hva du skal se om bord, og lage deg både din egen spilleliste over film og musikk.

Appen er utviklet av MTT i samarbeid med Panasonic Avionics, og vel ombord linkes den til underholdningssystemet slik at favorittlisten vises direkte på egen tv-skjerm. Appen er tilgjengelig både for ios og android.

I tillegg til å kunne velge seg ut filmer i god tid før avreise så vil appen også gjøre det lettere å mulitaske. Man kan for eksempel følge flyturen uten å avbryte filmen filmen. Singapore Airlines er først i verden med å tilby dette, og foreløpig vil teknologien kun være tilgjengelig på de nye A350-900.

- Med utviklingen av stadig flere mobile eneheter og våre nye airbus A350 fly vil appen bidra til et enda  bedre underholdningstilbud for våre kunder, sier Singapore Airlines Senior Vice President Product and Pervices, mr Tan Pee Teck som er glad for å være det første flyselskapet i verden som tilbyr dette.

Singapore Airlines eget underholdingssystem - Krisworld - tilbyr nærmere 300 filmer, over 470 tv programmer og mer enn 450 musikkalbum hver måned.

Oslo, 9. mars 2016

For ytterligere informasjon/bilder kontakt:

Flerveis Kommunikasjon, Lena Petersson, lena@flerveis.no, tel 92281518